Witam, kupiłem ostatnio skuter peugeota jet forc'a z 2011r. wersja darkside. Otóż chleje mi on 5-5,5 l na 100km, jest to moim zdaniem zbyt dużo, nie jestem zwolennikiem szybkości... Skuter osiąga predkosc 80-85km/h, ma b. mocne przyśpeszenie. Nie wiem co było w nik grzebane, ale widać od razu że ma inny tłumik : leovince sito oraz nie ma w nim ślepej kiszki :) Chciałbym założyc blokade to chociaż skuter nie bedzie tyle palił. Jeżeli ktoś wie w jaki sposób prosze o odp. dziekuje.
to wolniej śmigaj ha. załóż mniejszą dysze
Dysze ok, a da rade załozyc tą ślepą kiszke? jeżdze 50km/h ...
W twoim peugeot'cie na pewno znajduje się moduł. Na pewno też jest odblokowany. Znajdź moduł zablokowany i masz ograniczenie prędkości.
Dwie rzeczy mają wpływ na spalanie - charakterystyka przeniesienia napędu i układ zasilania.
Po pierwsze trzeba sprawdzić ustawienie napędu (w tym wypadku trzeba by zważyć rolkę, sprawdzić pozostałe elementy czy są oryginalne - sprężyna sprzęgła może mieć inny kolor niż seryjna) i stan wariatora. Za lekkie rolki z lżejszą sprężyną potrafią spowodować otwieranie się wariatora za późno, za ciężkie z mocną sprężyną powodują dłuższe trzymanie na wysokich obrotach.
Po drugie regulacja gaźnika, sprawdzenie jego przepustowości (19 i 21 mm można wymienić na mniejsze), następnie wymiana membran na oryginalne jeśli takie nie są. Jeśli po tym nie będzie palił tyle co powinien radziłbym sprawdzić dokładnie stan cylindra.
Jeśli nie będziesz mógł wymienić ani gaźnika ani dyszy polecam wykonanie podkładki pod króciec, podkładka musi delikatnie zmniejszyć przepustowość króćca, ta opcja ma jednak wady - podkładka musi być odporna na olej i benzynę, nie może wpaść do silnika a po jej zastosowaniu trudniej będzie wykonać regulację składu mieszanki. Tutaj nie mam doświadczenia ale ja założyłbym przy okazji nową świecę i kontrolował jej kolor by dobrać optymalną mieszankę.
degename napisał:
Dwie rzeczy mają wpływ na spalanie - charakterystyka przeniesienia napędu i układ zasilania.
Po pierwsze trzeba sprawdzić ustawienie napędu (w tym wypadku trzeba by zważyć rolkę, sprawdzić pozostałe elementy czy są oryginalne - sprężyna sprzęgła może mieć inny kolor niż seryjna) i stan wariatora. Za lekkie rolki z lżejszą sprężyną potrafią spowodować otwieranie się wariatora za późno, za ciężkie z mocną sprężyną powodują dłuższe trzymanie na wysokich obrotach.
Po drugie regulacja gaźnika, sprawdzenie jego przepustowości (19 i 21 mm można wymienić na mniejsze), następnie wymiana membran na oryginalne jeśli takie nie są. Jeśli po tym nie będzie palił tyle co powinien radziłbym sprawdzić dokładnie stan cylindra.
Jeśli nie będziesz mógł wymienić ani gaźnika ani dyszy polecam wykonanie podkładki pod króciec, podkładka musi delikatnie zmniejszyć przepustowość króćca, ta opcja ma jednak wady - podkładka musi być odporna na olej i benzynę, nie może wpaść do silnika a po jej zastosowaniu trudniej będzie wykonać regulację składu mieszanki. Tutaj nie mam doświadczenia ale ja założyłbym przy okazji nową świecę i kontrolował jej kolor by dobrać optymalną mieszankę.
+ODPOWIEDZ : Czyli mam rozumieć, że to że nie ma ślepej kichy to nic? Spalanie nie zależy od tłumika?
spalanie zależy od wszystkiego. tylko blokady też trzeba zakładać z sensem.
Tzn nie można zrobić silnika na 20KM i zdusić go zwężką w tłumiku bo za boga go nie wyregulujesz albo nie dojdziesz do ładu ze spalaniem.
najsensowniej dobrze wyregulować a potem zrobić elektroniczną blokadę na obroty lub prędkość.
Panowie, nie chce sie wywyższać ale jakiś czas temu przez przypadek okryłem że wystarczy zmiana rolek na cięższe i jedzie wolniej,ale jak jest z spalaniem nie mam pojęcia.
tą wypowiedz uzasadniam tym że miałem założona rolki 6 gr, założyłem celowo 9gr i jechał nie wiecej niż 45,ale też słabo sie zbierał.
ale przepustnice rozwalales na maxa przy tym wiec myle ze pali tak samo.
Spalanie też zależy od tłumika ale najpierw trzeba być pewnym że innego podzespoły nie powodują problemów.
jakies gg podasz? Ponieważ mam pytanie a nie bede tutaj pisal :)degename napisał:
Spalanie też zależy od tłumika ale najpierw trzeba być pewnym że innego podzespoły nie powodują problemów.
Nwm jaki jest sens kupna takiego skutera, chyba po to aby chwalić się ze mam peugota jet force . Najlepiej sprzedaj tego idź do marketu kup chinola 4 t i bdz miał blokadę, mało palił oraz rower bdz wyprzedzał go na starcie bo szybkiej jazdy nie lubisz.. Po czo wgl kupiłeś taki skuter chyba wiedziałeś że 2t i bdz dużo palił.