Witam więc w moim rieju zepsuł mi się czujnik temperatury płynu chłodzącego więc wpadłem na pomysł.
Kupić elektroniczny termometr
Przedłużyć kabel i wsadzić w chłodnice wiem że ten kabel wytrzymuje duże temperatury i na pewno by się nie popsuł tylko takie moje pytanie czy to zda egzamin ? Czy będzie pokazywał prawdziwą temperaturę ? Wiem że w chłodnicy jest mniejsza tem. niż w cylindrze ale powiedzcie czy warto próbować to zrobić ??
hmm, jak byś dał czujnik w zbiorniczku to powinna być temperatura nie dużo różniąca się od cyl. Egzamin zda, gdzieś kiedyś czytałem że ktoś tam wstawił czujnik w zbiornik i silnika nie przegrzał.
Najlepiej to byłoby czujnik wsadzić w głowice bo odczyt byłby najdokładniejszy.
Ale niestety nie włoży się więc spróbuje to zrobić przy chłodnicy wiem ze około 10C jest mniejsza temperatura w chlodnicy niz w cylindrze Wiec nie będzie problemu dzieks aha możesz poszukać dla mnie tego artykułu co ktos to zrobił do zdobycia piwo i pomógł
Nie pamiętam gdzie to było, po prostu koleś wywiercił dziurę w zbiorniczku tego samego przekroju, włożył czujnik i dodatkowo uszczelnił sylikonem.
@edit
ewentualnie możesz czujnik umieścić w przewodzie przy głowicy, ale musiał byś jakiś sztywniejszy przewód dać. Wtedy raczej na bank miał byś dokładny pomiar.
Zarobiłeś u mnie pomógł i piweczko dzięks za pomoc
http://forum.jednoslad.pl/viewtopic.php?t=2545&highlight=termometr tutaj masz gościu ma taki sam… wywiercił dziure w zbiorniku i potem uszczelnił poxiliną…
Tak samo mam, dziurka w zbiorniczku wyrównawczym wsadziłem i kleisz poxipolem! A temp jest miećjwięcej taka sama jak w cyl.
Dzieks chłopaki tylko jest następny problem Rieju nie ma zbiorniczka wyrównawczego I gdzie to zamontować ??
Hokster napisał:
Dzieks chłopaki tylko jest następny problem Rieju nie ma zbiorniczka wyrównawczego :P I gdzie to zamontować ??
o kur..wa to ten reju na maxa lekki jest co ?;) to powiec co on morze ma :P
ja tam bym kombinował z głowicą niee wiem jak wy :)
Umiećść czujnik w przewodzie, zdejmij przewód, przewierć i odpowiednio zaklej.
A moze między żeberkami cylindra???
Eh vivacity :d Nic nie myślisz przecież moto chłodzone cieczą nie mają przy cylindrze żeberek
ale wtedy przepływ płynu nie będzie ograniczony jak w pakujesz to we wąz ??
No fakt;p to moze jakos do fajki przymocowac na opaski i zeby dotykal cylindra ta czujkaż
Ale to musi być w płynie chłodniczym Tak to wiesz ja po 1godzinnej jeździe mogę normalnie ręką dotchnąć cylindra więc nic nie da jak będzie dotykać cylka
Ja mam dokładnie taki sam termometr i mam go w zbiorniczku.
Pokazuje raczej dokładnie, bo jeszcze nigdy nie przegrzałem silnika (max w zbiorniczku miałem 82c).
A co do twojego problemu to umiećść go w wężu i zaklej poxipolem (powinno wytrzymać). Nie sądzę, żeby zmniejszyło to przepływ cieczy.
hmmm to moze jakos prrzerobic zeby weszlo w stary termostatą? :mrgreen:
hmmm to moze jakos prrzerobic zeby weszlo w stary termostatą? :mrgreen:
Termostat to trochę co innego.
Jak bym nie próbował bo to są rożne czujniki i mogą mieć inny opró albo różnić się innymi parametrami. Lepiej nie próbować.
Marian napisał:
hmmm to moze jakos prrzerobic zeby weszlo w stary termostatą? :mrgreen:
Termostat to trochę co innego.
Jak bym nie próbował bo to są rożne czujniki i mogą mieć inny opró albo różnić się innymi parametrami. Lepiej nie próbować.
Co ma opór do tego skoro to kompletny termometr.
Z tych wszystkich opinii jednak najlepiej będzie w przewodzie...
@down
Przecież dokładnie napisał że chce cały z wyświetlaczem. A nawet jeśli to w rieju nie ma seryjnie takiej opcji.
Co ma opór do tego skoro to kompletny termometr.
Jakby chciał przeszczepić zegar z innym niż oryginalnie czujnikiem to raczej ma kluczowe znaczenie.