Koledzy mam problem,mianowicie zapaliła sie kontrolka oleju i nie ma ochoty zgasnąć,olej w silniku jest a nie potrafie zlokalizować czujnika ciśnienia oleju aby go sprawdzić.Może ktoś coś podpowiedzieć?
Szukaj czujnika w bloku silnika (czujnik z jednym przewodem).
A czy to ustrojstwo posiada pompe olejową czy obieg wymuszony?
Nie gaśnie po odpaleniu czy po przekręceniu kluczyka, jak to drugie to raczej masz wszystko wporządku. W moim DT 300 po odpaleniu kontrolka gaśnie .
Aaaaa... i upewnij się że to kontrolka ciśnienia a nie wskaźnik kontroli (wymiany) oleju, bo w wielu KYMCO zapala się po odpowiednim przebiegu kwalifikującym do przeglądu
nie gasnie po odpaleniu obojetnie na jakich obrotach
A tak z ciekawości jaki model tego KYMCO? :)
New Dink 4T
No to chyba jasne, kontrolka z oliwiarką to "oil service indicator" a nie wskażnik ciśnienia oleju.
Kiedyś mnie to też wystraszyło jak miałem ND 200i.
Zacznij od tego
1. przyciskiem "adj" ustaw "oil service meter" to wskaźnik przebiegu po "ODO" i "trip"
2. naciśnij na raz przyciski "mode" i "adj" aż do wyzerowania licznika
Powinno pomóc
Dzięki rano zrobie.a rano do roboty moge jechać?
Kontrolka oleju i wskaźnik inspekcji oleju to w kymco new dink chyba jedno i to samo. Według instrukcji lampka inspekcji oleju zapala się po odpowiednim przebiegu, gdy trzeba wymienić olej.
Jak skasować zapaloną lampkę masz na stronie 16 w instrukcji obsługi.
Raczej tak, bo to nie powinno mieć związku z ciśnieniem oleju, ale warto przyjrzeć się temu olejowi jak skuter sam domaga się zmiany:)
ok.Tylko nie mam tej instrukcji,skuter kupowałem z 2 reki i gosc nie miał instrukcji
dzięki kolego za pomoc!!!!!!!!
Wciśnij i przytrzymaj ADJUST przez 2 sek., możliwe, ze trzeba będzie to powtórzyć aż zobaczysz na wyświetlaczu "1".
Następnie wciśnij na raz oba przyciski ADJUST oraz MODE i przytrzymaj aż na wyświetlaczu pokaże się "0" - będzie to oznaczało wyłączenie funkcji inspekcji oleju.
"Wciśnij i przytrzymaj ADJUST przez 2 sek., możliwe, ze trzeba będzie to powtórzyć aż zobaczysz na wyświetlaczu "1"."
Się kolega rozpędził:) 1 to będzie jak przejechany będzie 1 km od ostatniego wyzerowania:)
Wiem, może być taka ewentualność, ale wtedy przy jedynce będzie dopisek TRIP. Natomiast wyłączenie funkcji inspekcji to zmiana samej "1" na "0". Przepisałem to z instrukcji.
Może tak jest w 50ccm, ja w New Dink 200i miałem tam normalny przebieg i co 2000km (od wyzerowania) zapalał się wskażnik. Trip to licznik do pomiaru przebiegu dla potrzeb użytkownika (też sie zeruje), ale nie to miałem na myśli.
EDIT:
wg instrukcji ND
"Oil service meter
Shows mileage for oil service frequency."
Więc w 50 ccm tez raczej pokazuje przebieg a nie 1 lub 0.
Instrukcja pokazuje 1 przy innych przebiegach też równych 1 km
Na New Dinku pokazuje 3 odległości...
Całkowity przebieg pojazdu
Przebieg użytkownika, np dzienny lub od ostatniego tankowania
Przebieg od ostatniej zmiany oleju (P.S. Sami zerujemy przy zmiane oleju :P skuter nie wie kiedy mu się zmieniło olej :) )
kontrolka oleju zapala się po 5 tyś km od ostatniego wyzerowania licznika zmiany oleju.
Wystarczy zmienić MODE żeby go znaleźć potem wciskamy ADJUST i MODE razem i trzymamy aż wyzeruje się licznik do 0.
Kontrolka w tym momencie powinna zgasnąć. a My możemy zmienić z powrotem na TRIP lub przebieg całkowity skutera czyli OLD jak dobrze pamiętam :)
Bardzo dziękuje za pomoc wszystkim.Inspekcja wyzerowana kontrolka zgasła.