Jak w temacie, mam taki problem ze swoja Yamahą neos. W ciągu trzech wymienilem juz 6 tłokow i 3 cylindry. Skuter pochodził na nowym maxymalnie rok czasu. Pierwszy zatarł się w głupi sposó otóz, mialem uszkodzona kontrolke oleju, ktora nie wskazywała jak było mało i z powodu braku oleju poszedł pierwszy tłok. A kolejne się zapiekały lub pekały pierscienie. Wie ktoś dlaczego tak się dzieje ? czy moze cos jest uszkodzone w skuterze?
Pozdrawiam i proszę o poważne rady.
PS. Jesli nie ten dział to przepraszam. Nie wiedziałem do jakiego to wstawic.
Wydaje mi się ze po prostu się przegrzewał i dlatego tak się działo. Możliwe ze masz źle wyregulowany gaźnik i się za bardzo grzeje.
Może masz jakiś wał krzywy, kolega tak miał w nrg i co pół roku nowy cylinder zakładał
Marian a gdzie on był krzywy???
Może mieszalnik podaje zdecydowanie za mało oleju, a może za dużo powietrza dostaje (regulacja), a może w ogóle nie działa mieszanie, a olej masz dobry?
Tak, olej mam dobry, w serwisie powiedzieli mi, zebym lał oleju do paliwa, bo po 2000-3000 km pompka oleju nie daje juz tyle ile potrzeba. Wał mam prosty, bez zadnych luzow. Po wyjeciu tłoka byl caly okopcony i czasami mial malutkie dziury.
Wyczyść dokładnie tłok (umyj) i zobacz, czy nie ma wysokotemperaturowych przebarwień. Wtedy coś poradzimy…
Gozdi, ja tak miałem wał miał za duży luz przy tym kole zamachowym czy jak to tam się zwie.
Patricio - Ruszając wałem nie odczuwa się najmniejszych luzów. (w twoim przypadku były one odczuwalne poruszeniem wału)?
Foto kilku tłoków:
Marian a gdzie on był krzywy???
Prawdopodobnie jest krzywy korbowód i silnik ma bardzo duże wibracje, jak chcesz to w ferie dam ci więcej informacji bo w ferie będziemy zmieniać wał na nowy.
mi to wygląda na przegrzany tłok
Pierścienie musiały puszczać bo cały tłok jest czarny
a czasem tłok nie był za duży?? Lekko wchodził?? Albo pierścienie nie były za duże??
Wszystko było wpasowane. Nic nie było za duze.
Niezłą kolekcje uzbierałeś. A tak na poważnie. Sam zakładałeś czy serwis ci to robił ? Jeżeli serwis to musisz jechać i opier*****.
Sam zakładałem . Ma ktoś jeszcze jakieś poważne uwagi ? Naprawde juz sam nie wiem co ja mam robić, a sprzedaż skutera nie wchodzi w gre.
PS. Na wale mogą byc luzy, nie odczuwalne poruszaniem nim na bokiż
możę inaczej , co to za firma tłoków i cylkow??
p.s nie jestem pewnie ale moze można z tego wytopic nowy tłok(4 chyba starcza ;p) ale nie wiem czy to opłacalne
wrona napisał:
p.s nie jestem pewnie ale moze można z tego wytopic nowy tłok(4 chyba starcza ;p) ale nie wiem czy to opłacalne
Bardziej oplacalny jest szlif cylindra.
3 z 4 tłoków sa firmy METEOR.
http://sklepy.allegro.pl/item485287918_tlok_meteor_do_skuter_sprawdz_wyprzedaz.html
Ostatni zestaw zatarty:
http://sklep.mieloch.pl/product_info.php?cPath=1_41_76&products_id=1655&osCsid=ef5b4c33d2dcf9c3a299835f36eac3c9
jezeli się myle to mnie poprawcie ale to chyba jakis krzakulec i to moze jest tego wina
zainwestuj w jakiegoś vertexa
Na bank masz cos z walem albo kazdego razu cos źle skladasz.