Witam robię skuter i mam kilka pytań
1.Czy jest sens mieć tam 80ccm czy 90ccm
Na głowicy 50ccm
2.mam 2 głowice niczym prawie się nie różnią tylko 1 ma większy wylot spalin i był na 80ccm czy 90ccm
I teraz pytanko czy seryja głowica podjedzie do 80-90ccm
Jak tak czy ma sens montować
Czy już dać po prostu 50ccm seryjne
2 takie same głowice wymiary takie same i tylko 1 ma wieszky wylot spalin co było 80ccm
No i czy ma sens
Te 80ccm na tej głowicy gdzie jest wiekszy wylot spalin
Nie ma najmniejszego sensu zakładać głowicy od 50ccm gdyż ta ma mniejsze zawory a co za tym idzie będzie zamulała większy cylinder
dlatego najlepiej kupować kompletne zestawy cylinder+tłok+głowica. wtedy masz dopasowany do głowicy tłok dający razem odpowiednią kompresje i odpowiednio duże zawory do pojemności które do tego nie uderzą o tłok.
Potem sie okazuje że masz głowice od zestawu z wypukłym tłokiem ale nowy tłok jest płaski i stopień spręzania jest tragiczny, zawory za małe i napełnianie kuleje i niby masz 80cm tylko mocy zero i tematy “pomocy!! wymieniłem cylinder na większy i nie jedzie”…
Dobra to założę 50ccm cylider używany szklanka Nowy tłok z pierścieniami
I i z tymi głowicami bo mam 2 sztuki co pisałem niczym się nie różnią tylko 1 ma wiekszy wylot spalin
I który dać do 50ccm
Zawory takie same wyciąłem Zawory przykaldalem do siebie takie same
Nie zakłada się nowego tłoka z pierścieniami do cylindra “szklanka” trzeba ten cylinder najpierw przehonować aby filtr olejowy miał się gdzie osadzić