Witam. Posiadam crossa Lifan 125 4T jakiś czas temu stracił nagle iskrę i dłuższy czas stał nieruszany. Ostatnio dostał nowe części: ISKROWNIK ,MODUŁ( na 5 przewodów),CEWKA,ŚWIECA nic to nie dało więc zrobiłem wiązkę elekt. od podstaw ale iskry jak nie było tak niema.
Pytanie: Prąd dochodzący do cewki WN powinien być zmienny czy stały? (bo gdy trzymam oba przewody odłączone od cewki WN i kopne starterem to czuje mrowienie( jest napięcie na mierniku ustawionym na napięcie zmienne) ale gdy cewka jest podłączona to nic nie czuć i niema tez napięcia na mierniku uniwersalnym)
Z góry dziękuje za odp.
A ta cewka wn jest dobra,przzewod z fajka też bo jak napiecie idzie z modułu ma cewkę to jeżeli cewka i reszta wyzej wymieniona tez to iskra być powinna,a to ze cewka nowa to nie znaczy ze dobra,co do pradu czy zmieny czy staly to nie pamiętam,ale raczej zmienny bo modul AC a nie DC.
Niestety nie mam gdzie sprawdzić czy cewka jest w 100% sprawna. Może być tak ze dostałem niewłaściwy moduł ? (zamiast DC to AC)? ewentualnie może być tak ze cewka WN jest na stale napięcie DC (niewłaściwa cewka WN) a dochodzi do niej prąd zmienny ? Podmieniałem tez na cewkę ze skutera w którym był akumulator( tez nie było na niej iskry ale to chyba dlatego ze powinno do niej dochodzić napiecie stale 12v ?)
Wiele może być tych może,cewka jest standart,modul raczej nie jest dc bo są drogie ale może mieć inna mape zaplonu i w crossie 125 4T żadnym takiego nie spotkalem,podekzewam zę jak zmieniales tator to coś popie.......ś,może wypustka na kole nie trafiać w impulsator,źle podłączyłeś,brak gdzies masy [silnik rama],ewentualnie klin na wale.