CPI Popcorn - tracenie mocy

Witam
brat posiada chińczyka podaj CPI popcorn.
Po zapaleniu silnika bardzo ładnie i równo chodzi tak do 2-3 min potem zaczyna przerywać lecz nie gaśnie. Gdzieś po 7-8 min samowolnie zgaśnie . Następny problem jest taki że :
Po dodaniu gazu na full skuter jedzie lub obraca na pełnych obrotach gdzieś 15-20 sekund czasami nawet krócej potem zaczyna tracić moc przy nie spuszczaniu ręki z gazu a następnie gaśnie . Słyszałem że to częsty problem a nie jestem mechanikiem. Pomóżcie :)

To może być coś z zapłonem, być może świeca?
Ona potrafi zdziałać cuda w skuterze...
Nie jestem pewien, co to może być, ale poczekam z ciekawości na wypowiedzi innych użytkowników, być może się mylę.

Myśle że świeca jest dobra , była niedawno wymieniana.
chociaż jak wcześniej napisałem dużo się nie znam .

No właśnie, świeca wymieniana, ale czasami trzeba jeszcze regulować świecę 0.5mm może robić różnicę, to że motorek tak fiksuje, to być może uszkodzony moduł. Dostaje informacje o obrotach silnika i prędkości tylnego koła, lecz jest np. zalany, lub ma przetarty kabel, czy też jakieś przebicie, nie raz odkręcasz manetkę na full i idzie, po czym za chwile odbija mu i traci moc, tak samo na początku. Być może to jest to, ale poczekam na diagnozę innych użytkowników, póki co nie mam pewności.

Mam drugi moduł do tego skutera chyba odblokowany bo miał przejechane z 12 tyś. km a ten z którym mam problemy ma przejechane ok. 1300 km i ma fabryczne części. Nic grubo przy nim nie majstrowałem . trzeba pokombinować.

Dokładnie, metoda prób i błędów jest najlepsza. Załóż 2 moduł i zobacz, jak się będzie zachowywał, sprawdź wszystkie kable w skuterze, rozbierz go z plastików i kabel po kabelku, zwł fajkę od świecy i kable przy akumulatorze wraz z bezpiecznikami, czy wszystko jest suche.

Ok spróbuje mam całe popołudnie . A ten tzw. "różowy kabelek" musi być przypięty bo brat chyba cos przy nim majstrował