Co tu zrobnić??

Siemano :slight_smile:

Dziś była ładna pogoda i w końcu obudziłem piaggio zip’a ze snu zimowego :slight_smile: Odpalałem go chyba z 1godzine przejechałem się i niby ok. Później chciałem go znowu odpalić i nie dało się, wkurzyłem się i zacząłem rozbierać go gdyż wiedziałem że już mam słabe sprężanie wziąłem manometr i tu wielkie zaskoczenie 2 MPa a powinno być 9-10. Wkurzyłem się i zdjąłem cylinder a tam ukazało się coś strasznego :cry:

Właśnie tak wygląda chiński tłok po 2 sezonach. Górnego pierścionka w ogóle nie było Wyparował czy coś?? i nie wiem jakim cudem cylinder się nie porysował… Drugi pierścionek był popękany i to już tłumaczy czego nie było sprężania.

Przejdźmy do cylka. 2 lata temu robiłem mu szlif i wygląda on teraz tak


W sumie bardzo on porysowany to nie jest i byłem przekonany że będe robił szlif i wrzuce vertexa jednak po rozmowach ze znajomymi mówią że szlif jest tu zbędny i wystarczy nowy tłok. W GMP jest wyczuwalny minimalny próg ponieważ był tylko jeden pierścionek ale jest on prawie niewyczuwalny

Zdjęcia i tak dobrze nie ukazują gładzi cylindra ale co wy byście zrobili w tej sytuacjiż? Czy szlif jest potrzebny?? Jeszcze pójdę w poniedziałek do sklepu zamówić tłok to spytam się gościa co on o tym myśli.

A czy opłaca się rozwiercić kanał wylotowy?? jeżeli tak to ile??

(na szpilkę nie patrzcie :slight_smile: ) Proszę o wypowiedzi

Pozdro

michasekk napisał:

Czy szlif jest potrzebny??


Może nie jest potrzebny ale wiadomo co szlif to szlif i na pewno będzie trochę większa kompresja niż gdybyś szlifu nie robił.

michasekk napisał:

A czy opłaca się rozwiercić kanał wylotowy?? jeżeli tak to ile??


Ja bym rozwiercił aż do uszczelki.

marcin027 napisał:

Ja bym rozwiercił aż do uszczelki.


co uszczelka to inny rozmiar jak już rozwiercać to pod wydech a nie pod uszczelke...

Ja bym szlifa zrobił, tłok nowy i tak musisz kupić a szlif ile? 30zł...

Fakt szlif nie jest drogi, u mnie chyba ok 50zl. A to rozwiercenie tak w ogóle coś daje?? Chyba za dużo tego też nie można rozwiercić??

coś tam da ja nie rozwiercałem więc nie powiem. jak rozwiercisz pod średnice wydechu gdzie się łączy z cylinderm to raczej tylko pozytywy odczujesz ;p

Wydech to tecnigas next-r a średnica jego łączenia z cylkiem jest sporo większa :slight_smile: Dużo trzeba by było to rozwiercić. Może ktoś to robił??

michasekk napisał:

Wydech to tecnigas next-r a średnica jego łączenia z cylkiem jest sporo większa Dużo trzeba by było to rozwiercić. Może ktoś to robił??


Tak ja robiłem w piaggio i musiałem zeszlifować około 3mm z każdej strony..

I dało Ci to coś??

michasekk napisał:

I dało Ci to coś??


Tak jest lepszy na starcie

Po mojemu…

Jak kupujesz i tak nowy tłok (bo musisz) to zrób od razu szlifa.

Po co za pół roku- rok 2gi raz płacić za nowy tłok pod nadwymiar.

Zrób szlifa (40zl) i kup nowy tłok :slight_smile:

Będzie szlif. Do zamkniecia