Siemano
Dziś była ładna pogoda i w końcu obudziłem piaggio zip’a ze snu zimowego Odpalałem go chyba z 1godzine przejechałem się i niby ok. Później chciałem go znowu odpalić i nie dało się, wkurzyłem się i zacząłem rozbierać go gdyż wiedziałem że już mam słabe sprężanie wziąłem manometr i tu wielkie zaskoczenie 2 MPa a powinno być 9-10. Wkurzyłem się i zdjąłem cylinder a tam ukazało się coś strasznego
Właśnie tak wygląda chiński tłok po 2 sezonach. Górnego pierścionka w ogóle nie było Wyparował czy coś?? i nie wiem jakim cudem cylinder się nie porysował… Drugi pierścionek był popękany i to już tłumaczy czego nie było sprężania.
Przejdźmy do cylka. 2 lata temu robiłem mu szlif i wygląda on teraz tak
W sumie bardzo on porysowany to nie jest i byłem przekonany że będe robił szlif i wrzuce vertexa jednak po rozmowach ze znajomymi mówią że szlif jest tu zbędny i wystarczy nowy tłok. W GMP jest wyczuwalny minimalny próg ponieważ był tylko jeden pierścionek ale jest on prawie niewyczuwalny
Zdjęcia i tak dobrze nie ukazują gładzi cylindra ale co wy byście zrobili w tej sytuacjiż? Czy szlif jest potrzebny?? Jeszcze pójdę w poniedziałek do sklepu zamówić tłok to spytam się gościa co on o tym myśli.
A czy opłaca się rozwiercić kanał wylotowy?? jeżeli tak to ile??
(na szpilkę nie patrzcie ) Proszę o wypowiedzi
Pozdro
michasekk napisał:
Czy szlif jest potrzebny??
Może nie jest potrzebny ale wiadomo co szlif to szlif i na pewno będzie trochę większa kompresja niż gdybyś szlifu nie robił.
michasekk napisał:
A czy opłaca się rozwiercić kanał wylotowy?? jeżeli tak to ile??
Ja bym rozwiercił aż do uszczelki.
marcin027 napisał:
Ja bym rozwiercił aż do uszczelki.
co uszczelka to inny rozmiar jak już rozwiercać to pod wydech a nie pod uszczelke...
Ja bym szlifa zrobił, tłok nowy i tak musisz kupić a szlif ile? 30zł...
Fakt szlif nie jest drogi, u mnie chyba ok 50zl. A to rozwiercenie tak w ogóle coś daje?? Chyba za dużo tego też nie można rozwiercić??
coś tam da ja nie rozwiercałem więc nie powiem. jak rozwiercisz pod średnice wydechu gdzie się łączy z cylinderm to raczej tylko pozytywy odczujesz ;p
Wydech to tecnigas next-r a średnica jego łączenia z cylkiem jest sporo większa Dużo trzeba by było to rozwiercić. Może ktoś to robił??
michasekk napisał:
Wydech to tecnigas next-r a średnica jego łączenia z cylkiem jest sporo większa Dużo trzeba by było to rozwiercić. Może ktoś to robił??
Tak ja robiłem w piaggio i musiałem zeszlifować około 3mm z każdej strony..
I dało Ci to coś??
michasekk napisał:
I dało Ci to coś??
Tak jest lepszy na starcie
Po mojemu…
Jak kupujesz i tak nowy tłok (bo musisz) to zrób od razu szlifa.
Po co za pół roku- rok 2gi raz płacić za nowy tłok pod nadwymiar.
Zrób szlifa (40zl) i kup nowy tłok
Będzie szlif. Do zamkniecia