Co to jest? można bez tego jeździźć ??

Witam,
Dziś przyszła do mnie przesylka od Pana mielocha- była to sprężna docikowa żólta +15%
Pojechałem do kolegi(ma klucz penumatyczny), odkręciłem dzwon sprzęgła itd. i po chwili ukazała mi się moja aktualna sprężyna(oryginalna) któą wyciągnąłem i na jej dole było cos co jest pokazane na zdjęciu poniżej.
Gdy chciałem to coś wsadzić do sprężyny żółtej okazalo się, że jets to za duże i że się nie zmieści(a przez chwile mjej nie uwagi kolega to przypadkiem rozwalił) i teraz jeżdżę na samej sprężynie bez tego czegoś.
I moje pytanie brzmi następująco:
-czy można bez tego jeździć??
-jak się zwie to coś ;p :mrgreen: .



to jest jak gdyby prowadnica sprężyny. Raczej można bez tego jeździć bo ja tego nie mam :slight_smile: Ale nie wiem czy masz takie jakby miejsce na sprężyna żeby ona była na środku.

Włąsnie chodzi mi o to, że jak zdjąłem starą sprężynę to chciałem zobaczyć ile tam jest miejsca jeszcze w środku i praktycznie miejsca już nie było(owszem był niewielki luz ale tak chyba musi byc) a gdy założyłem żółtą sprężynę to było tak jak na seryjnej razem z tm czymś więc jeśli bym dokupił(może wie ktoś ile to może kosztować :smiley: )
to coś to nie wiem ile by mi tam miejsca zostało.
Obe obydwie były na środku ale tylko wtedy gdy położyłęm je na “leżąco” a tak to chyba nie zresztą jakoś nie specjalnie się temu przypatrywałem :smiley:


I jeszcze jedno, czy można jeździć na samej sprężynie dociskowej bez wymiany sprężynek sprzegła i dyszy głównej gaźnika ?? Pytam dlatego że sprężynki i dysze będe mał dopiero we czwartek a chce sobie trochę pojeździć i nie wiem czy mogę :shock: :expressionless: .

To jest TwistControl
[code:1:0b3689ec57]Wszyscy wiemy jak spore stratu osiagów powoduje skręcanie się sprzężyny centralnej wariatora. Straty te ocenia się na ok 15%. Aby przeciwdziałać temu zjawisku należy zastosować właśnie Twist Control. Twist Control poprawia osiągi nawet niestuningowanych pojazdów- przyśpieszenie wzrasta zauważalnie pomimo niskich nakładów. W przypadku pojazdów stuningowanych uważamy , iż nie zastosowanie tego wynalazku mocno zaniża możliwości całego układu. Polecamy gorąco! Uwaga! W zestawie nie ma sprężyny centralnej- zdęcie obrazuje montaż elementu. Uwaga! Do montażu niezbędne jest zakupienie smaru do wariatorów i przekładni. Smar ten pomaga również utrzymać na miejscu kulki łożyska. Twist Control prosimy mocować od strony talerzy na tylnej osi.[/code:1:0b3689ec57]
Przeczytaj sobie a będziesz wiedział do czego służy :slight_smile: Ale jeśli nowa sprężyna wchdozi ciaśniej niż seryjna bez TwistControl to będzie ok … choć lepiej byś miał gdybyś to jednak miał

Co do dyszy to oczywiści i sprężynki również mozesz tak jeździć :stuck_out_tongue:
A i pamiętaj im twardsze sprężynki = cięższe rolki mniej twarde sprężynki = lżejsze rolki :roll:[scroll:0b3689ec57]Pozdro![/scroll:0b3689ec57]

JA pier**** taki twist control na allegro(z firmy naraku) kosztuje 100zł!!!

Jak wspomniałem ja i poprzedni kolega… to nie jest potrzebne… mile było by widziane… ale nie potrzebne :roll: odpowiedz jest taka: zależy ci na osiągach i przyśpieszeniu? kup to jeśli nie to nie kupuj :wink:

ty się przejmujesz niech kolega ci to odkupi

No właśnie skoro kolega to rozwalił to niech to kupi:D

takie coś możesz kupić za 20zł firmy malossi na racing-planet.pl powinno być.
malossi twist control czy jakoś tak.

[ Dodano: 23-05-2009, 13:14 ]
http://www.racing-planet.pl/scootertuning-torsion-control-malossi-p-3143-1.html?sessID=1e9b4f5182baa763f62b32f7c62843d4
o to właśnie.