Witam. Od 2 dni jestem jak narazie szczęśliwym posiadaczem chopperka, potocznie zwanego łosiem.. xD Z silnikiem 125? ( jak odróżnić silnik 125 od 110cc? ) I mam taki problem, że na większym silniku(seryjny to 50cc) moto wpada w ogromne drgania przy ok. 80km/h przez co dawanie dalej gazu nie ma najmniejszego sensu.. bo robi się to strasznie nie przyjemne. Da się jakoś temu zaradzić? Drgania są tak silne, że otwiera się sama stopka na której moto stoi, i mało co nie zaliczyłem pierwszego szlifa na zakręcie, ponieważ nie mogłem w niego wejść, ponieważ otwarta stopka mi to uniemożliwiała. Co zrobić z tymi drganiami ?
Aha, i jeszcze jedno.. Praktycznie nie mam tylniego hamulca, podciągnąłem go, lecz i tak prawie wcale nie hamuję. Co mam zrobić ? Coś trzeba wymienić ? :)
Sprawdź okładziny szczęk hamulcowych, hamulce bębnowe szałem nie są, ale jednak działają i czuć się je powinno. Dobrze że z przodu masz tarczę, jak by nie patrzeć w moto przedni jest główny, tył to tylko wspomaganie.
tak, przedni jest naprawdę porządny, tarcza daje radę. Z tym, że jak będę jechać 70/80 i zajdzie potrzeba zatrzymać momentalnie moto w miejscu, i użyję przedniego hamulca skończę na asfalcie, dziś już przy ok. 20km/h zahamowałem przednim na jakiejś szlace, ledwie co się nie wywróciłem :(.
dragania (jeżeli to silnik) powiny być zależne od prędkości obrotowej silnika a nie prędkości. Zaobserwuj przy jakich obrotach masz te drgania i zakręć go do tylu na stopce. jeżeli bedą drgania to masz kłopot z wyważeniem czegoś w silniku (wał i okolice) jeżeli nie będzie drgań to znaczy że RACZEJ (jest mała szansa że dopiero obciążony tak sie zachowuje) to nie silnik tylko napęd i koła. Najprostsza opcja to opony o wyważeniu kartofla i/albo krzywe obręcze.
Sprawdź może jeszcze śruby mocujące silnik;) * Z reguły 125ccm manual (124cc) niema rozrusznika , ma większe sprzęgło i wlew oleju od góry a nie od boku. dużo jest podróbek 124cc a w środku 110ccm:) * 125ccm: http://www.pocketbikes.net.au/pocketbike/parts/125cc1.JPG
Zauważcie, że w tych "motocyklach" silnik jest przykręcony bezpośrednio do ramy. Ynżynier z CHRL nie pomyślał, że komuś wibracje będą przeszkadzać. Nie dawaj też podkładek gumowych pod nakrętki etc. mocowania silnika bo potem jedynie pogorszysz sprawę. Wprasowanie tulei też nie przejdzie bo przekrój mocowań jest za mały.
"Ten typ tak ma"
A z hamulcem były sytuacje, że linka się rozciągała.... Bardziej prawdopodobne zakończenie żywota szczęk.