Chciałem zacząć od tego że jestem szczęśliwym posiadaczem Hondy Shadow SRX50. Że na ogół szkoda mi było go codziennie gnać parę kilometrów do pracy jako że jest z małym przebiegiem, w idealnym stanie i ma prawie 20 lat, to wziąłem od jakiegoś panoczka skuter wyglądający identycznie lecz z nieco mniej szlachetnymi korzeniami i odrobinkę młodszego, a który niestety odmówił posłuszeństwa. (Uznałem że sobie go ogarnę to będzie mi go mniej szkoda tak gnać )
Tak więc niestety mój Chiński przyjaciel “stracił iskrę”.
Ustaliłem że uszkodzona jest Moduł zapłonowy oraz iskrownik. Jest to skuter “No Name” 4T. Niestety nie wiem jak rozpoznać sam silnik, ale na cewce zapłonowej widnieje oznaczenie “ZN50QT” więc wnioskuję że jest to silnik montowany docelowo w skuterach marki Znen?
Tak czy inaczej, moje pytanie docelowo dotyczy tego, jaki moduł oraz iskrownik powinienem kupić? Gdyż na iskrowniku brakuje jakiegokolwiek oznaczenia, a oznaczenie modułu wskazuje na to że jest przeznaczony do 2T (co pozostawię bez komentarza bo albo wygląda na to że dzidek coś grzebał i nie wyszło, albo ja niedomagam w internecie)… Iskrownik mogę kupić tylko patrząc na wizualną stronę mocy… 8 cewek, dwie izolowane, natomiast jeśli chodzi o sam moduł to oznaczenie wygląda tak: (CPI) A3202 89-07 61A QJ90A-2221 M081201.
Dzięki za info. W gruncie rzeczy wymieniłem iskrownik, moduł zapłonowy i cewkę zapłonową i w dalszym ciągu brak iskry Nie mam niestety pomysłu gdzie szukać dalej i co może powodować tak stan rzeczy. W gruncie rzeczy po wymianie ww. podzespołów iskra powinna się pojawić gdy próbuję odpalić silnik? Czy jest to błędny wniosek?
Heh no właśnie jakąś chwilę zanim mi odpisałeś odkryłem również problem z tym czujnikiem reasumując uszkodzony był moduł zapłonowy i ten nieszczęsny czujnik dziwny zbieg okoliczności…
Iskra jest, ale skuter nie chce zaskoczyć… Jest coś w stylu “chcę, ale nie mogę (albo się wstydzę)” no ale to wszystko… Świeca jest mokra, gaźnik wyczyściłem gruntownie i w sumie nie wiem czy może to być w dalszym ciągu kwestia źle wyregulowanego gaźnika? Czy raczej bardziej prawdopodobna jest opcja sprawdzenia rozrządu, cylindra i ustawienia zaworów?
No i chyba w sumie już wszystko znalazłem. Zapieczony był pierścień zgarniający, i w dodatku nieszczelne są oba zawory właśnie się tym zająłem. po za tym przeglądnąłem już chyba wszystko i reszta jest ok. We wtorek dostanę uszczelki i zobaczymy jak go poskładam co się urodzi.