Hej, mam to sczęście, że zimuję na Teneryfie a do tego mam chiński skuter a do tego... warsztat skuterów na osiedlu! Niestety to Hiszpania, więc pan z warsztau zaprosił mnie za miesiąc.
Objawy. Skuter marki Wangye 125 stał 8 m-cy... ale może ktoś nim jeździł i coś zajeździł, w każdym razie odpala ładnie, obroty trzyma, ale przy zwiększeniu gazu zaczyna sie dusić, przez co mogę jechać tylko z górki. Obstawiałem na stare paliwo. Wymieniłem (oczywiście łykając odrobinę), nie pomogło. Filtr paliwa OK (dmuchałem), powietrza - też. Iskra na świecy jest. Podkreciłem gaźnik o 3 obroty i poprawilo się na tyle, że mogę jechac po plaskim oraz powoli pod górke, ale zachowanie to samo - więcej gazu i zaraz spadek obrotów, duszenie, czkawka.
następnie rozkręciłem gaźnik - raczej czyściutki, jedynie mała uszczelka ma lekko sparciałe wzmocnienie (tkaninkę), ale raczej nie ma to znaczenia, bo perforacji nie dostrzegłem.
Jest obserwacja - po zdjęciu górnego dekielka z gaźnika, skuter pracuje równo i się nie dusi, można jeździć, tyle że na części mocy (pod górkę 20-30 km/h). Po założeniu dekla - duszenie, czkawka przy dodaniu gazu, pod górkę ciężko się wszarpać.
Jeden zauważony defekt (chyb nie powinien ważyć?) jest przerwa w połączeniu odmy z dolotem powietrza - plastikowa rurka całkiem złamana, ale ona wpada pomiędzy filtr a gaźnik, więc chyba dużo nie wnosi? Co wymieniać, jakie wskazania?
Można spróbować przełożyć zapinkę na iglicy o jeden ząbek w górę, aby poprawić przejście z wolnych obrotów na średnie obroty (ewentualnie o jeden ząbek w dół). - Jeżeli membrana w gaźniku jest nadal szczelna (zakładam, że siedzi tam gaźnik PD24J i silnik z rodziny GY6 152QMI), a kranik paliwa (sterowany podciśnieniem z króćca dolotu) nie ma humorów i np. nie leje tamtędy dodatkowo paliwa to tak na odległość niewiele więcej tutaj zdiagnozujemy. - Wypada sobie wyniuchać w sieci manuala serwisowego pod dany typ silnika (już mniejsza tam z marką, bo nie o plastiki teraz przecież chodzi) i przestudiować w nim odpowiedni dział. :-)
Hiszpania w Afryce i Chiński skuter. Mocno międzynarodowa obsada :). Też stawiam na gaźnik. A tą odmę sobie zrób bo wydmucha ci uszczelniania z silnika jak podgrzeje olej i wzrośnie ciśnienie
A skąd kolega ma pewność że dysze nie przytkane czy inne paprochy nie pływają sobie w gaźniku? "Raczej czyściutki" to to samo co "raczej brudnawy" czyli nie wiadomo jaki.
...Hiszpania w Afryce i Chiński skuter. Mocno międzynarodowa obsada...
Celna uwaga Berga. Odmę zrobiłem, regulacje nie pomogły, szczęśliwie znalazłem drugi serwis, który zrobił z dnia na dzień. Przyczyną okazało się zabrudzenie gaźnika, koszt 25€ - wiatr we włosach - bezcenny.