Witam, kupiłem CBR-e 1000F 1993 rocznik. Przy zakupie odpaliła na strzała…potem w domu rozładowałem aż akumulator i nic.cos pytałaś tam.
Myślę sobie-cos źle robię.
Z racji że to mój pierwszy motor. Naładowałem akum. Dolałem 5l paliwa i poszła…nie mogłem się powstrzymać- 1,5 km pojechała i zgasła mi na światłach. Szczerze nie pamiętam nawet czy był bieg wysoki a ja hamowałem czy kluczyk dotknąłem ale zgsla i już nie chciała odpalić.) Po chwili przestoju zapaliła na 10 -15 sekund i mówię poczekam - może zagrzała się czy coś, żebym akum. Ie rozwalił znów. 3 razy tak i nic.
Pojechałem z nią na warsztat na lawecie. Czyszczenie gaźników, wymiana świec, olej filtry itp. Mówili że nie działał i palił bezpiecznik wiatrak chłodnicy i że to naprawili. Przy mnie zagrzali ją by się ów wiatrak załączyl- działa. Pojechałem 5 km i z powrotem w połowie trasy zgasła. Światło czerwone, prędkość i hamowanie- ja jeszcze nie lajcie tak jej nie ogarniam i nie wurzycilem z biegu i delikatnie uciekła mi dźwignią sprzęgło… 5 razy i też znów na 10 sek odpalała a jak dałem lekko gaz to gasła. Aż w końcu odpaliła i uważam by więcej nie zgasić jej w ten sposób.
Co to może być? Czy to drobnostka raczej np paproch mały został w gaźniku i już go wywaliło czy coś większego?
Czy podporka boczna wylacza silnik? Tam jest czujnik, ktory wylacza silnik na biegu, zeby nie odjechal na podporce… Nieraz to nie dziala.
Ogolnie tego motocykla nie da sie zepsuc, ani nigdy sie sam nie psuje, jedynie benzyna moze czasem nie doplywac, bo ma rurki jak kazdy inny.
…pierwsze to jest kranik, zawor podcisnieniowy w baku i rurka z podcisnieniem nieszczelna. Mozna bylo sprobowac wlaczyc ssanie kiedy zgasl. Silnik uruchamia sie bez dodawania gazu.
Moze wystarczy przekrecic kranik w odpowiednia pozycje tzw “przelew”. Moze odpowietrznik przy wlewie do baku nie dziala.
Musisz ogolnie motor poznac co gdzie jest. To jest dawna wyscigowka, tzn gdyby mozna bylo, to nawet rozrusznika by nie mial, akumulator jest bardzo maly, a wszystkim steruje sie recznie. Nie chodzi o to zeby obsluga byla wygodna. Na ssaniu silnik ma sie zimny wkrecic nawet na 4000 obrotow. A pod bakiem jest jeszcze jedna korbka. Sprzeglo powinno sie zlizgac caly czas kiedy obroty silnika spadaja ponizej 2000obr. Czyli ponizej 30km/h jezdzi sie na sprzegle. Sprzeglem trzeba operowac wyjatkowo wprawnie i skrzynia. Nie mowiac o sterowaniu gazem. Obroty silnika powinny byc caly czas pod kontrola. Silnik ma tak jakby dwa zakresy dzialania, czyli do 6000obr i powyzej 6000obr. To co powyzej 6000obr, to juz jest nadmiar wzgledem mozliwosci normalnego motocykla. To np powoduje rozne przypadki u pasazerow. A w chlodny dzien tylne kolo zrywa przyczepnosc na asfalcie.
Jest mala mozliwosc, ze np filtr powietrza jest zle zainstalowany, ale to raczej nie.