Witajcie, napisałem nowy temat bo nie pasował pod stary tytuł tematu.
Po oględzinach mojego pierwszego nabytku (Kymco New Dink 50) widzę że do gaźnika biegną 2 przewody paliwowe. Jeden wchodzi do niego blisko rury z powietrzem z filtra powietrza więc to chyba główny. Czy to możliwe, że drugi też idzie do gaźnika? Ten który znalazłem idzie na skraju gaźnika, na krótki odcinej jest połączony z gaźnikiem po czym od razu dalej z niego wychodzi i idzie dalej do takiej tuby (większej niż filtr paliwa z której później odchodzą 2 grubsze rurki-jedna w ramę skutera, druga gruba znów gdzieś dalej ale nie do silnika,).
Nie znam się zbytnio i proszę o pomoc, czy to jakaś recyrkulacja paliwa? Jeśli to dla was dziwne czy niezrozumiałe to proszę o odpowiedź, zrobię wtedy zdjęcia.
No więc jest to silnik 4T, przepraszam że nie nadmieniłem.
wygląda to tak: idzie przewód paliwowy do filtra paliwa, później znika za maskownicą której nie umiem rozebrać a wracają 2 przewody i idą tak jak opisałem to na początku tematu czyli 1 do gaźnika przy samym wejściu rury z powietrzem, a drugi na kończącym się gaźniku (pogranicze bocznej ścianki) i dalej do jakiejś puszki...
to czego nie widać za maskownicą to może być pompa podciśnieniowa, a jeden z przewodów nie musi być wypełniony paliwem? Być może gaźnik steruje tym przewodem pompa podciśnieniową a ona tylko 1 przewodem wysyła paliwo...
Nie chce za dużo tykać i rozbierać bo na gwarancji jeszcze dlatego pytam jak to wygląda. Widzę że mało odpowiedzi więc załącze zdjęcia w najbliższych dniach jak się ociepli
to nie jest pompa podciśnieniowa tylko kranik podciśnieniowy. Gdy silnik pracuje to wytwarza podciśnienie, które otwiera ten kranik. Dla tego do niego dochodzą dwa przewody - jeden od podciśnienia a drugim normalnie płynie benzyna.
No dobra a który z tych dwóch przewodów ma paliwo? Ten co kończy się w gaźniku i tyle, czy ten co wchodzi i po chwili wychodzi z gaźnika do jakiejsć dziwnej puszki o której pisałem? Sorki za głupie pytania ale dla mnie to puszka, a na nowym sprzęcie nie chce zdejmować opasek i ściągać przewodów aby sprawdzić co jest w środku. A przewód podciśnieniowy ma tylko powietrze czy też paliwo?
Już chyba wiem o co chodzi. No więc przewód który idzie i wychodzi dalej to raczej podciśnienie, bo miejsce do którego wchodzi to króciec i z niego biegnie dalej do jakiejś puszki. Mam zdjęcia ale nie wiem jak je załączyć. Jeśli to znajde to zaraz je dołącze, a jak nie znajde instrukcji jak to zrobić to napiszcie jak to zrobić :)
Pierwsze i drugie zdjęcie to króciec (więc raczej jest to przewód podciśnienia który wchodZi i wychodzi) Trzecie to chyba przewód paliwowy (wchodzi koło rury z powietrzem jak pisałem), czwarte i piąte to ta puszka i nie wiem co to. W tej puszce przewód zupełnie po prawej to dojście od króćca, a ten czarny gruby idący do góry idzie do ramy więc pewnie jakiś odpad... Dobrze myślę? i co to za puszka?
A ktoś mnie pytał po co rozbieram jak nowy. A więc nie rozbieram bo wszystko można zobaczyć i dotknąć nie rozbierając. A po co pytam? bo zakładałem magnetyzer na paliwo i powietrze aby zmniejszyć spalanie (może napisze artykuł jeśli spalanie mojego dinka będzie się różniło od Leszka). Firmy magnetyzerów nie podaje bo to nie reklama. W aucie przyniosły mi sporo korzyści (spalanie z 15 litrów na 10-11 spadło-silnik 2,5 litra V6). A byle magnetyzery z allegro nie działają, trzeba wydać kilkaset złotych więc inwestycja jest co najmniej kontrowersyjna i wątpliwa dla wielu osób.