Brak pełnej osłony cylindra, przegrzewający się silnik.

Witam , posiadam peugeota VivaCity 70cc . Potrzebuję rady odnośnie osłony cylindra ponieważ strasznie się on przegrzewa . Gdy jeżdżę spokojnie tzn 60km/h jest ok , ale gdy pojeżdżę 90-100km/h przez jakieś 7 km cylinder strasznie się nagrzewa i traci na mocy . Dodam ,że trzy razy spuchł mi tłok , dwa razy na dotarciu i raz przy przebiegu 2000km .Po przejechaniu 5km skuter wyraźnie traci przyśpieszenie . Cylinder jest rozgrzany do takiego stopnia ,że gdy otwieram kufer już czuję ciepło i gdy wyleje się na niego trochę wody od razu wyparuje wiem że to jest normalnie po dłuższej jeździe ale nie po przejechaniu 5-7 km . Potrzebuję rady odnośnie brakującej części osłony cylindra , mogę ją jakoś wykonać , tak aby była na tą chwilę póki nie mam oryginalnej osłony ponieważ codziennie dojeżdżam skuterem do szkoły i gdzie taką osłonę mogę dostać , będę wdzięczny za linki a poniżej podsyłam zdj jak wygląda osłona :) .

http://postimg.org/image/43zqnc3hx/

Dzisiaj czytałem o sposobie na chłodzenie kolegi kamildre. Zmontował on komputerowy wentylator na silnik. Co prawda używa go tylko na postoju, ale może w Twoim przypadku coś da. Kolejna kwestia, to sam silnik. Jeżeli już kiedyś spuchł Ci tłok, to obawiam się, że sytuacja będzie się powtarzać. Nastąpiło zmęczenie materiału i tłok szybo puchnie wytwarzając większe tarcie przez co i ciepło. Radzę zastanowić się nad wymianą tłoka i cylindra w zależności od jego stanu.

osłony zapewniają osłonę przed gwałtownym schłodzeniem wodą ale też wymuszają właściwą cyrkulacje powietrza dookoła cylindra.
W zabudowanym skuterze ten obieg jest wymuszony a nie naturalny wiec bez tych osłon(przynajmniej aż do cylindra) jest gorzej.
A wylot z takiego układu (na ogół pod spodem) zapobiega ogrzewaniu sie elementów nad silnikiem - czasem zbiornik oleju, czasem paliwa, czasem tylko schowek..itd)

Wentylator komputerowy na silnik to słaby pomysł z racji samego wentylatora. te komputerowe są przewidziane w zakresie pracy temperatur do 50-60 stopni, nie są wodoszczelne ani pyłoszczelne - wiec wrażliwość na warunki atmosferyczne ogromna. Na wstrząsy też. Pomijam wydajność która nie imponuje.
Mozna takie chłodzenie poprawić elektrycznym wentylatorem ale żeby to pożyło to takim:

http://allegro.pl/wentylator-plaski-ssacy-turboworks-7-spal-i4205887927.html

mniejszych nie widziałem (może od klimy??) i to jest 18cm do upchnięcia a do tego jest kwestia poboru prądu (stałego). 12V i 80W (a nie 1-4W jak komputerowe) oznacza 6.6A poboru prądu-a to w skuterze już nie w kij dmuchał.

@Wombat z tym wentylatorem, to zaszalałeś. W moim skuterku mam zainstalowaną samochodową H4 55W i wierz mi, że musiałem się nieźle nagimnastykować, żeby odpowiednio zmniejszyć pobór tu i ówdzie, żeby prądnica wydoliła. Wsadzenie wentylatora 80W jest w zasadzie niewykonalne w przypadku małego skuterka. W sumie, to nie wiem czy 250cc ma odpowiednią prądnice będąca w stanie wytworzyć tyle prądu. Kolejna kwestia, to rozmiar. Cylinder w swej średnicy zewnętrznej jest mniejszy, więc byłby problem z zainstalowaniem. Co do wentylatorków komputerowych, to jest to do wykonania. Oczywiście, nie mówię tu o wiatraczku z Allegro za 5,-. Markowe wentylatory potrafią wkręcać się do 3k RPM. Spotkałem się z instalacją podzespołów komputerowych w akwarium wypełnionym olejem. Cyrkulację zapewniały wentylatorki. Oczywiście woda ma inne właściwości aniżeli gęstszy olej, ale przy odpowiednim zabezpieczeniu może zadziałać. W zasadzie, to ilekroć, zaglądam do elektryki chińczyka (w miejscu dla mnie dziewiczym, bo zawsze poprawiam), to zastanawiam się jakim prawem, to wciąż działa, skoro jest tak felernie zabezpieczone. Teraz jak tak piszę, to nawet przyszedł mi do głowy pomysł zamontowania pod silnikiem dwóch wentylatorów, jeden na drugim, zabezpieczeniu kabli osłoną termokurczliwą a do większych otworów dać silikonu. Nie jestem inżynierem, ale wydaje mi się, że dwa wentylatorki o uciągu 3k RPM każdy mogą dać jakieś podciśnienie i coś zdziałać.

są te wentylatory i mniejsze- dedykowane do chłodnic w różnych urządzeniach. Chodziło mi o przykład.
nie trzeba walić 7" lochy z 80W, można dać 3-4" wentyl 30W. Bedzie brał i tak więcej niż taki komputerowy (80mm ma pobór 0.11A) ale ma szanse zadziałać. To nie chodzi o ilość obrotów a wydajność kiedy musi przetłaczać a nie tylko dmuchać.

W starszych serwerach HP ML3xx takich 5U były 90mm wentylatory SUNON. Boże - jaki to robiło przeciąg (hałas też). Ale puścić taki na 5-7V i by wystarczył

ja mam np z przodu żarówki 2x35W i daje to rade. Można by zaryzykować i zrezygnować z jednej na rzecz takiego wentyla albo zrobić go jako wspomagający i dołączający sie na 1-2 min.

Natomiast wytrzymałość na warunki atmosferyczne i temperatury jest tu nie bez znaczenia. Woda z błotem go ochlapie, silnik zgasisz to sie rozgrzeje do temparataury cylindra ( i smary w nim też) bo do puki silnik sie kręci to i on sie chłodzi pracując. Ale jak wyłączysz to smażalnia.
te komputrzane wentylki mają na ogoł plastikowe cierne łożyska. Kurz z kompa go zabija a co dopiero piach i woda z drogi.

Ok , czyli muszę dokupić drugą część obudowy cylindra. Tłok wymieniałem stosunkowo niedawno ponieważ w poprzednim zapiekły mi się pierścienie :x .Możecie podesłać mi jakiegoś linka do osłony która będzie pasować do mojego skutera ? i dodam , że w swojej vivce wstawiłem przód od yamahy aerox i mam tam lampę revo w której mam żarówki 2x35 W i prądnica daje radę :D (dla ciekawych wpiszcie sobie w gogle vivarox ) .