Witam, ostatnio wymieniałem oleje. W przekłądni początkowo cicho trzeszczało (po wlaniu 110 ml), dolalem do max i problem subtelnych dzwięków ocierania zniknął. Po jeździe testowej zauważyłem spadek mocy, skuter troche się dławi, bardzo powoli wchodzi na wyzsze obroty. Czym jest to spowodowane? Co powinienem zrobić zby usunąć problem i być pewnym że przekładnia ma dobre smarowanie?
Pozdrawiam
Edit: Zapomniałem dodać, że po jeździe testowej z wlewu oleju do silnika pojawił sie zapach smażonych orzeszków i skromne opary wychodzące z wlewu. Co sknociłem Panowie?
I ile? Tak może się dziać jeśli nalejesz za dużo oleju i dostaje się do cylindra (pierścienie zgarniające nie dają rady zbierać tej ilości oleju). Równie dobrze za długo stał z odkręconym korkiem spustu oleju i pompa oleju nie zdążyła dopompować go na tyle szybko żeby wszystko było dobrze smarowane. Ale musiałby tak stać naprawdę długo, ponad 3 dni w upale.
Chyba że nalałeś oleju przekładniowego do silnika, wtedy gratuluje i polecam czytać instrukcje.
(sam kiedyś nalałem Turdusa - olej przekładniowy, silnikowy i hydrauliczny w jednym ale nie miałem wyboru, zrobiłem 3 km i wymieniłem na dedykowany do mojego silnika)
Olej do przekładni Scooter gear ok 120 ml (nie pamietam do końca nazwy) a do silnika motul 10w40, a lałem około 900 ml. Spust oleju z przekladni byl otwarty na 1 dzien. Na początku słychać było lekkie trzaski na przekładni, poźniej przerodziło sie to w regularne stukanie az wkoncu nie zauwazylem szczególnych odchyleń.
Reasumując prawdopodobnie nalałem za dużo oleju do silnika? Ile powinien wynosic jego poziom bo ten "bagnet" wskazuje że olej jest na dobrym poziomie, chyba że źle patrze.
Na co powinienem zwracać uwagę w pracy przekładni? Jakie odgłosy powinny mnie niepokoić?
Stan oleju w silniku sprawdzamy na nóżce centralnej, na równym podłożu i najlepiej po nocy. Na bagnecie powinno być między minimum a maksimum. Do przekładni tyle ile jest wybite blisko korka do nalewania. Oleje dobre tylko po co płaciłeś za 150 ml oleju przekładniowego 20 zł? Za to miałbyś litr innego równie dobrego na całe życie skutera.
Zlałem troche oleju, poziom prawidłowy. Jednakże po jezdzie testowej skuter dławi sie jak dławił, nie wchodzi na najwyzsze obroty, spadaek przyspieszenia i wolno się rozpedza od ok 30km/h. Jakiś pomysł Panowie?
pomocy mam również problem jeśli chodzi o spadek mocy mój skuter to baotain BT 50 QT-11 dodam ze niema żadnego problemu z odpalaniem po odpaleniu silnik chodzi równo gdy daje gazu czasami jak by nie miał wo gule mocy gdy manewruje pulsacyjnie manetka gazy pomału zaczyna nabierać mocy po czym czasami znowu traci gasnąc nie gaśnie a maksymalna pretkosc jaka osiagam to 30 km/h prosze o pomoc