Ponumerowane od najważniejszej: 1. Długa tuleja wariatora 40mm ( Zalecana zmiana na co najmniej 38MM lub najlepiej kupno sportowego wariatora 2t 16mm. Po zmianie samej tulejki pasek i tak nie dochodzi do końca wario ) 2. Moduł cdi ( Zalecana wymiana na np. http://allegro.pl/modul-cdi-2t-racing-z-radiatorem-zipp-romet-jog-i3457765807.html) 3. Zawirowywacz spalin ( Należy uciąć lub zatkać blaszką ) 4. Cały tłumik to również blokada ( Można zmienić na sportowy lub wybebeszyć ) 5. Prawdopodobnie dysza w gaźniku ( Ja zmieniłem gaźnik na odblokowany 19mm ) 6. Nie zdejmujcie blokady z filtra bo później nie da się wyregulować gaźnika. Skuter dostaje za dużo powietrza. 7. Po 1500km wycierają się rolki ( Najlepiej działa na rolkach 5G, czyli wadze oryginalnej. Testowane 3.5, 3.9, 4.3, 5, 5,5g) 8. Czyście filtr powietrza co 1000-1500km. ( Upierzcie w płynie do naczyń ) 9. Po 1500-2000km można przeczyścić i wyregulować gaźnik. 8. Słaby wał i jego podzespoły. 9.Gdy wkurza wasz czujka oleju odepnijcie ją lub odetnijcie ( Wtyczka znajduje się po prawej stornie pod siedzeniem ) 10. Zalecam stosowanie dobrego oleju półsyntetycznego ( Np. CASTROL Act>Evo Scooter 2T) 11. Można stosować dodatki do paliwa. Ok. 12ml na 5l ( http://allegro.pl/stp-formula-do-czyszczenia-wtryskow-benzyna-i3451716219.html lub http://allegro.pl/stp-nowa-formula-do-benzyny-uszlachetnia-paliwo-i3482758198.html) (Tego środku do czyszczenia wtrysków myślę że nie warto stosować częściej niż raz w roku ob można wyrządzić tylko szkody, natomiast uszlachetniacz można lać cały czas ) 12. Uwaga na słaby bagażnik, radzę nie przekraczać 5kg bo pęknie.
Mi po zmianie wario na tunigowe, rolek na nowe 5g, module sportowym, zaślepieniu zawirowywacza, gażniku 19mm, oleju castrol act 2t i dodatku od paliwa leci 60-65 na prostej i 70 z górki. Z bardzo dużej góry zamykam licznik. W następnym roku wybebeszam tłumik i zakładam cylek 70. To tyle, pozdro :)
A i co do odkręcania wariatora to używam tego sposobu: http://www.youtube.com/watch?v=hDLN_nCLnG0 Co jakiś czas również sprawdzajcie czy nie ma syfów w filtrze paliwa. Co jakiś czas otwierajcie również filtr powietrza żeby wylać z niego resztki oleju, paliwa czy wody które się tam zbierają.
Witam.,.filtr powierza czyszcze co 100km i jest ok ;p.,.. pytanie nr 2,.,., czy w wariatorze miales blokade ??.,.,pytanie nr 3.,. czym zaslepic dziure w filtrze powietrza powstala przez zawirowacz spalin ??!?.,,
Można czyści częściej, wiadomo nie zaszkodzi :) Czytaj punkt 1. Blokadą jest za długa tuleja i budowa wariatora. Nawet po wymianie tulejki na krótszą i tak pasek nie będzie wchodził na najwyższe możliwe miejsce, lekarstwem jest wymiana wariatora. Mam taki wario: http://allegro.pl/wariator-tuning-2t-kpl-keeway-hurricane-cpi-16mm-i3421584566.html Ja odkręciłem zawirowywacz z tłumika dociąłem blaszkę na jego kształt, wyciąłem w niej dziury, wsadziłem i skręciłem.
Gaźnik 19mm wyleciał bo spalanie bylo 5-6l. Dziś dobieram skuter od mechanika z nowy cylem, głowicą i tlokiem rms 70. Jeszcze parę łożysk na wale padło i to też będę miał zrobione, no i nowe wari z rolkami. Kupiłem też ostatnio wydech kundo rapid. Jak będziecie odblokowywać lub tuningować 700 to sprawdzajcie czy nie ma luzów na wale u mnie przy 1950km są straszne i musiałem to zrobić.
A i kilka informacji: Dysza w 700 to 68, gaźnika nie zalecam wymieniać lepiej zmienić dyszę i pobawić się iglicą, rolki 5g są ok tylko na oryginalnym tłumiku z lepszym zalecą lżejsze.
LUDZIE CO SIĘ DZIEJE Z MOIM ROMETEM 700??!! Mó Przebiek to 1200 ,ostatnio zobaczyłem ze skuter przymula (traci moc) na zimnym kopci na niebiesko pozniej ,jest ok,zobaczyłem również że skuter (wydech) ciszej chodzi . Ostatnio była taka sytułacja iż:rozgżałem skuter przejechałem 2km, zaczymałem się na skrzyzowaniu i skuter nie reakuje na gas ,gdy kręce manetką przygasa coraz bardziej aż zgasł, właczyłem jeszcze raz i ładnie pojechał, sytułacja się powturzyła po 500m tylko jak wychamóje do 0km to tak się dzieje , czy rozrególował się gaznik? , naaprawde nic nie dotykałem przy gazniku ,bo wiem że jak bym zj**ał to by mnie ojciec ... BŁAGAM POMÓŻCIE A SERWIS GWARANCYJNY MAM 40 KILOMETRÓW DROGI helpp.aha, na zimnym silniku jezdzi normalnie aż do 2km i w tedy sie to dzieje , ja sądze że podaje mu za duzo oleju a za mało paliwa i powietrza...
kargulec tobie romet powinien szafe bez problemu zamykać, u mnie po skróceniu tulei o 2mm i po załorzeniu odblokowanego i rolek 4g skuter ciśnie wg licznika 80 i wskazówka idzie dalej i potrafi się oprzeć bo nie przekręci się :P więc nadal coś cienko