Blokada wału i dzwonu sprzęgła

Na forum jest już podobny wątek, jednak sądze że blokady opisane przez siwy_fact wymagają…hmm minimalnych zdolności spawacza, moje są (tak myśle) nieco prostrze: 1. Blokada tłoka Zapewne znajdź się osoby które będą twierdzić, że jest to niebezpieczna blokada, zła dla tłoka wału czy coś…ja widziałem podobną “profesionalną” w sklepie internetowym… zaczynamy: potrzebne będzie: :arrow: bezużyteczna świeca z długim czy krótkim gwintem- zależy do jakiego silnika (ja użyłem starej świecy z krótkim gwintem pomimo że używam jej w piaggio czyli długi gwint jednak nic to nie przeszkadza, a blokada przydaje się też w innych silnikach typu Simson) :idea: :arrow: wiertarka+wiertła i tu jest dowolność punktaki mały przecinaki (dokładniej niżej) :arrow: gwintownik M10 :arrow: narzynka M10 (opcionalnie) :arrow: śruba dł. ok 7 cm gwint M10 :arrow: imadło (zalecane) :arrow: młotek (bo bez młota to nie robota) Pierwsze najtrudniejsze zadanie; musisz się pozbyć ze świecy porcelanowego wkładu z elektrodę, tutaj jest właśnie dowolność, ponieważ nie znalazłem cudownego sposobu jak się tego pozbyć szybko i prosto; najpierw oczywiście to co wystaje rozbiłem młotkiem, potem trochę wiertarkę ale uwaga :!: na porcelanie wiertło (do metalu) strasznie szybko się tępi i niszczy, więc proponuje użyć jakiegoś starego wiertła, albo robić to z wielką uwagą (tu się właśnie przydadzą te punktaki i to co znajdziecie w garażu). Gdy już się z tym uporasz, idzie już z górki jak dobrze pamietam gwintownik M10 pasuje bez rozwiercania świecy więc tylko gwintujemy (jeżeli nie uszkodzisz metalowej części “świecy”). teraz śruba…jeżeli masz taką śrubę (długość gwintu), a jeśli nie to narzynka i gwint trzeba przedłużyć… to chyba wszystko Jak widać nie jest to zbyt trudne mi to zajeło dosłownie godzinke z hakiem (eh ta porcelana) :idea: Taka blokada pozwala bez problemu odkręcisz śruby na wale od wario (w motorach od sprzęgła :sunglasses: ) i od magneta 2.Blokada dzwonu sprzęgła Blokada nie została wykonana przezemnie- była już wcześniej w garażu; docelowo jest to chyba klucz do filtrów… jednak całkiem dobrze się sprawdza z skuterze, wygląda tak: Jak widać dość prosta konstrukcja potrzeba nam: :arrow: łańcuch :arrow: rurka :arrow: miękki drut + narzynka rozmiar dowolny :arrow: szlifierka kątowa :arrow: wiertarka+ wierteżka :smiley: :arrow: spawarka :-/ Mogę tylko sugerowałjak to zrobić, przedstawiżem “przykład” tego urządzenia reszta należy do Was. Na dzwonie trzeba sobie wymierzyć ile potrzeba łańcucha potem umocowałgo do rurki przyspawałkawałek dość grubej blaszki wyprofilowanej odpowiednio do dzwonu, drugi koniec łańcucha umocować do nagwintowanego już drutu włożyć go do rurki i już. Prosteż PS bez też dospawanej blaszki nic z tego nie wyjdzie. :idea: Taka blokada chyba wiadomo do czego się przyda :roll: uważać tylko żeby nie przesadzić z dokręcaniem śrubi żeby nie ukrzywić dzwonu :-? Mam nadzieję że Moderatorzy przeniosą temat w odpowiednie miejsce… :564:

Bardzo przydatne ale ja bym nie ryzykował z tą blokadą jest strasznie niebezpieczna dla tłoka :573: a co do dzwonu to ten łańcuch może pogiąć, ale jak chcecie to je wykonujcie

siwy_fact napisał:

Bardzo przydatne ale ja bym nie ryzykował z tą blokadą jest strasznie niebezpieczna dla tłoka :573: a co do dzwonu to ten łańcuch może pogiąć, ale jak chcecie to je wykonujcie

Mam obydwie blokady i chciałem rozwiać mit o "niebezpieczeństwie dla tłoka" Mianowicie kiedyś jak miałem wkręconą blokadą to zapomniałem się i kręciłem rozrusznikiem ( i nic! Wczoraj też się zapomniałem i próbowałem kopnąć kilka razy i też nic! Więc ta blokada jest jak najbardziej bezpieczna, nie ma się co obawiac o tłok. A co do tej drugiej, to tez odkręcam tym dzwon i nie ma szans, że go pogniesz.

wiesz niektóre tłoki mogę wcale nie był tak wytrzymały jak twoje np. z chińskich 4T!!

Może nie każdy wie, ale to że się tłokowi nic nie stanie nie znaczy że inne części na tym nie ucierpią. Przez blokowanie tłoka krzywi się wał i potem od wibracji szybciej zużywają się łożyska.

siwy_fact napisał:

wiesz niektóre tłoki mogę wcale nie był tak wytrzymały jak twoje np. z chińskich 4T!!

Taka blokada niestety nie nadaje się do 4T :)

Koks napisał:

nie nadaje się do 4T

dokładnie :P Klucz pneumatyczny też powoduje uszkodzenie łożysk :-P gdy nim odkręcamy wał przestawia się o 1 milimetra i przyśpiesza to zużywanie się łożysk, a po wielu odkręceniach może zupełnie rozwalić wał:/. nsb, skoro jest taka szkodliwa, to dlaczego większość ludzi jeżdżących w wyscigach skuterów używa tylko blokady tłoka a nie jakiejś innej :-> blokada tłoka jest najwygodniejsza i najbardziej praktyczna :-D :-) PS. proponują podkleić, może się przydać :)

No niestety do chińskich 4T się nie nadają, do 4t robiłem bardzo prymitywną blokade na magneto…tam są oczywiście takie 2 otwory…kawałek płaskownika 2 śrubki i gra…ale oczywiście nie odkręciłem wario zwykłym kluczem…chińczyki sa tak poskręcane…że nie wiem czy jest tam cokolwiek co można bez problemu odkręcisz…dopiero pneumatyk pomógł

Klucz pneumatyczny też powoduje uszkodzenie łożysk gdy nim odkręcamy wał przestawia się o 1 milimetra tarło i przyśpiesza to zużywanie się łożysk, a po wielu odkręceniach może zupełnie rozwalić wał .

Nie słyszałem o tym ale na pewno prawdy coś w tym jest, dobrze wiedzieć… :564:

przez blokowanie tłoka krzywi się wał i potem od wibracji szybciej zużywają się łożyska

hehe no już bez przesady, wał nie jest aż tak delikatny…możemy tak dalej rozmyślać…hmm odkręcając wario przytrzymując sam wariator mogę przeciągnąc się frezy na wale i wtedy dopiero będzie :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :lol:

koper26 napisał:

Nie słyszałem o tym

Kiedyś na innym forum pewien Pan co jeździ w wyścigach i zna się na skuterach bardzo dobrze napisać o tym, więc wywnioskowałem, że coś w tym musi być :P

Też słyszałem o tym że nie powinno się w szczególności dokręcać wariatora pneumatem, a co do blokady tłoka to dobra sprawa dla tłoka raczej mało szkodliwa, ale ja mam pecha do świec ^^ więc wykręcanie i wkręcanie też trochę mnie martwi.

wykręcanie i wkręcanie też trochę mnie martwi.

może po jakimś czasie głowica nadawać się do ponownego nagwintowania :? bo gwint już się wyrobi. Mojemu kumplowi (fakt, ze w jawce :P) wystrzeliła świeca z głowicy bo gwint juz był wyrobiony :/

Tak, wał nie jest delikatny, ale być może miałeś go w rękach i wał się rozkłada na dwie części i one między sobą muszę być wycentrowane aby nic nie biło i po każdym blokowaniu tłokiem to się rozchodzi. Ja już przez takie coś centrowałem wał. Teraz już blokuje śrubokrętem za ząbki rozrusznika.

jeszcze się nie spotkałem z takim “zcentrowaniem” ale skoro taki mówisz…wg mnie to takie zcentrowanie mogłoby nastąpić przy np. odkręcaniu śruby od wario trzymając magneto…ale i tak sądze że jest to bardzo mało prawdopodobne

Przez blokowanie tłoka krzywi się wał

Gdyby to było tak “niebezpieczne” to chyba nie produkowali by takich blokad :570:

Nie wiem a nóż komuś się przyda mój patent do odkręcenia śruby przy wariatorze. Demontaż: Na talerzu są zęby do rozrusznika. Pogrzebałem w skrzynce z narzędziami i znalazłem klucz do fleksy - akurat długość pasował idelanie. Na jednym końcu ma wycięcie a na drugim bolce. Wycięcie zaparłem o jakiś wystający element ramy, może podpórki (już nie pamiętam) a drugi koniec oparłem o ząb na kole. Tym sposobem odkręciłem BEZ JAKICHKOLWIEK PROBLEM?ÓW nakrętkę na wariatorze choc była dokręcona na maxa. montaż: Nakrętką dokręcałem praktycznie ręką. Po kilkunastu kilometrach sama się dokręciła do oporu. Robiłem to kilka razy i zawsze skutecznie. Pzdr, PC

oj ja kiedys mialem wrazenie ze dokrecilem srube w keewayu i kumpel po garazach tak smigal ze Hebo NG wbiżo się w drzwi od czyis garaży … gwiazdka zbierajaca wentylator poleciala 2 rzedy dalej … ;] wiecie jaki pic ? chcialem dokrecic przekładnie wtedy by tam zrobilo taka zeznie ze to się w pale nie miesci xDD

Dorzucę swoje :slight_smile:
Trzeba się dzielić


Najpoprawniejszą blokadą wariatorów są blokady takiego typu:
http://sklep.mieloch.pl/product_info.php?products_id=973&osCsid=4cec10474b457c6684c2a6cb0404f640

Blokada tłoka nie jest bezpieczna, ponieważ można uszkodzić tłok, wał lub łożyska na nim. :-/

Co ty chcesz uszkodzić nią wał?
łożyska na wale?
Stary to nie jest z plasteliny,
tłokowi też nic nie powinno się stać.

poza tym odkopujesz temat

lol ale temat odkopaliście xd

dobra uznam że temat jest takiego typu, że można odkopać bo to taki poradnik więc ok.

Sebcio15 napisał:

Najpoprawniejszą blokadą wariatorów są blokady takiego typu:
http://sklep.mieloch.pl/p...4c2a6cb0404f640

Blokada tłoka nie jest bezpieczna, ponieważ można uszkodzić tłok, wał lub łożyska na nim. :-/


Miałeś kiedyś w ręce tłok? to weź sobie sprawdź, on jest bardzo twardy, jak w cylindrze jest nieraz po 10000 eksplozji mieszanki na minute co powoduje samo w sobie ogromne przeciążenia tłoka, łożysk, korby i całej reszty i nic nie pęka to od blokady tłoka też nic nie pęknie, naczytałeś się głupot na necie, ja 2 sezony odkręcam z blokadą tłoka, koledzy też i nic nie pęka, na seryjnym cylindrze nawet 2 razy zapomniałem wykręcić blokady tłoka i rozrusznikiem zakręciłem, jak pierdolnęło to tylko huk było słychać i NIC SIE NIE STAŁO. równie dobrze można powiedzieć że ta blokada z linku jak nią zablokujesz zabierak kopniaka to odkręcając śrubę rozwalisz ten zabierak o który blokujesz tą blokadę albo ząbki na wale pójdą…