w torosie el clasico napisane w instrukcji jest, że wystarczy kierownice przekręcić do oporu w lewo, nastepnie wlozyc kluczyk do stacyjki(tam gdzie wkladam zeby odpalic prawda?) i przekrecic kluczyk w prawo i go wyjac, blokada nie dziala, czy robie cos zle? prosze o pomoc, gdyz jestem początkującą w jezdzie na jednosladowcu
A nie musisz przypadkiem wcisnąć najpierw kluczyka i potem przekręcić w lewo?
nie, nie da się nic wcisnąć, tez to sprawdzalam bo tak jest w wiekszosci skuterow i motorowerów, ale nie w moim niestety
Nie wierzę ;) Włóż kluczyk, w pozycji OFF przekręć kierownice w lewo a następnie wciśnij kluczyk i także przekręć go w lewo;)
A jest li to nufka sztuka nieśmigana, czy używkę kupiłaś? Bo jeśli to drugie, to może być zwyczajnie zerwana i tyle.
I aż sprawdziłem - faktycznie ma tak od czapy, że blokada jest przy przekręceniu kluczyka w prawo.
??? a blokada czasem nie jest po prawej stronie kierownicy na półce amorów? (w ws50 tak jest, zamek z zapadką i dziurką).
Poszukaj zamka pod kierownicą, choć chyba nie wszystkie to mają, jak niema to niema, w stacyjce blokada jest chyba nierealna;)
mam nowy motorower, i nie mogę wcisnąć stacyjki, nie ma opcji zeby byla zepsuta, ale mam wejdzie do kluczyka pod keirownica, kiedy przekrecam to do gory idzie mala jakby gruba srubka, do tego to sluzy? do blokady? i w jaki sposob tym kierownice zablokowac? po tym jak przekrece kluczyk po kierownica i ta gruba srubka idzie do gory nie moge wyjac kluczyka tylko musze opuscic srubke zeby wyjac kluczyk :/
Zgodnie z instrukcją do Twojego sprzętu coś jest nie ten teges, ale trzeba wziąć pod uwagę, że instrukcje czasami bywają dość... dowolne. Jakby nie do końca do modelu o którym powinny mówić. Dodatkowe gniazdo klucza które wysuwa bolec wygląda jak typowa blokada, ciężko powiedzieć na pewno nie widząc - możesz wrzucić fotkę? Ewentualnie można rzucić okiem, pytanie skąd jesteś.
Jeszcze jedno - nie licz za bardzo na skuteczność blokady, ją się solidnym kopem zdejmuje. Jeśli już, to zaopatrz się w coś konkretnego i przypinaj sprzęt do stałego elementu krajobrazu, słupa, latarni, znaku drogowego... Mi się kiedyś nawet do parkometru udało przypiąć ;P
To pokręć kierownicą, w międzyczasie operując tym zamkiem, i znajdziesz "miejsce" blokowania:DWeronika Kor... napisał:
mam nowy motorower, i nie mogę wcisnąć stacyjki, nie ma opcji zeby byla zepsuta, ale mam wejdzie do kluczyka pod keirownica, kiedy przekrecam to do gory idzie mala jakby gruba srubka, do tego to sluzy? do blokady? i w jaki sposob tym kierownice zablokowac? po tym jak przekrece kluczyk po kierownica i ta gruba srubka idzie do gory nie moge wyjac kluczyka tylko musze opuscic srubke zeby wyjac kluczyk :/
odkryłam mechanizm tej blokady, mieliscie racje to ta stacyjka pod kierownicą, a nie w kierownicy, trzeba poruszyc kierownica zeby bolec poszedl z kluczykiem do konca i dziala wszytsko wiec dziekuje! a jeszcze drobne pytanie, czym moze byc spowodowane piszczenie hamulców tylnych, jak wspomnialam motorower jest nowy, jechalam nim raz w duzą ulewę, na noc jest w garazu, wiec nie wiem czy go po prostu z tylu naoliwic, czy co ? :)
Weronika Kor... napisał:
...piszczenie hamulców tylnych (...) nie wiem czy go po prostu z tylu naoliwic, czy co ? :)
Co jak co, ale tego bym nie próbował nawet robić. Naoliwienie ;) czy wymontowanie hamulców da Ci ten sam efekt - czyli ich brak. Pojeźdź i pohamuj trochę to się dotrą.