Witam, postanowiłem kupić Derbi Sendę (jeszcze jej nie mam), ale nie o to chodzi. Chciałbym się dowiedzieć jak to jest z tymi biegami. Wiem jak je się zmienia bo jeździłem trochę na Ogarze 200 i jakoś mi szło, więc z Sendą też nie powinno być najgorzej. Obawiam się jednak zwalniania, hamowania itp.. czytałem coś o przegazówce, międzygazie ale nie skumałem o co chodzi. Więc konkretnie, chciałbym się dowiedzieć jak np. mam nagle wyhamować, zwolnić przed zakrętem, zatrzymać się w określonym miejscu. Poprosiłbym o szczegółową instrukcję, tzn. kiedy wcisnąć sprzęgło, zmienić bieg, wcisnąć hamulec.
Jeżeli jade na Romecie ogarnąłeś, zmienianie biegów, to spokojnie, jazde na Derbi też ogarniesz :) Żadna filozofia, to samo tylko masz więcej biegów
ZeroSkyyla napisał:
.. czytałem coś o przegazówce, międzygazie ale nie skumałem o co chodzi...Poprosiłbym o szczegółową instrukcję, tzn. kiedy wcisnąć sprzęgło, zmienić bieg, wcisnąć hamulec. .....
Sprzęgło wciskamy przy zmianie biegów. Biegi zmieniamy po wćiśnięciu sprzęgła, hamulec wciskamy wtedy kiedy chcemy zwolnić lub nagle zahamować, gdy widzimy czerwone światło... lub wciskamy hamulec pisząc takie posty.
Poczytaj więcej.... i gdzie indziej. Szukaj a znajdziesz... Troszku własnej inicjatywy.
Wujek google Ci pomoże.... Sorki ale na takie pytania dziwię się że ktoś odpowiada - idioci? :)
WODZU napisał:
ZeroSkyyla napisał:
.. czytałem coś o przegazówce, międzygazie ale nie skumałem o co chodzi...Poprosiłbym o szczegółową instrukcję, tzn. kiedy wcisnąć sprzęgło, zmienić bieg, wcisnąć hamulec. .....Sprzęgło wciskamy przy zmianie biegów. Biegi zmieniamy po wćiśnięciu sprzęgła, hamulec wciskamy wtedy kiedy chcemy zwolnić lub nagle zahamować, gdy widzimy czerwone światło... lub wciskamy hamulec pisząc takie posty.
Poczytaj więcej.... i gdzie indziej. Szukaj a znajdziesz... Troszku własnej inicjatywy.
Wujek google Ci pomoże.... Sorki ale na takie pytania dziwię się że ktoś odpowiada - idioci? :)
Przejrzałem wszystkie stronki które wujek google mi podsunął (te w których był jakiś sens) z resztą pisałem wyżej.
Nie idioci tylko pomocni ludzie, pomagają zielonym w temacie i już, nie wiem czy zauważyłeś ale to jest dział "Dla Początkujących" ;/
Gucioo napisał:
Jeżeli jade na Romecie ogarnąłeś, zmienianie biegów, to spokojnie, jazde na Derbi też ogarniesz :) Żadna filozofia, to samo tylko masz więcej biegów
A to np. mogę tak samo np. z hamowaniem robić jak w ogarze, tzn. sprzęgło i hamuje? Bez redukcji biegów?
Dzięki za odpowiedź, Pozdro ^^
Wszystko możesz tak samo robić. :-)
A więc...
W Sendzie zmieniasz biegi w taki sposób:
- sprzęgło, jedynka w dół,
- sprzęgło dwójka w górę mocniejszych pchnięciem, ponieważ między 1 a 2 masz luz,
- sprzęgło, trójka i wzwyż w górę słabszym pchnięciem, ponieważ nie masz luzu między wyższymi biegami.
Gdy wrzucasz biegi w górę, podczas wciskania sprzęgła, ujmujesz gazu.
Gdy wrzucasz biegi w dół, podczas wciskania sprzęgła, dodajesz gazu.
Hamowanie:
- gdy hamujesz, robisz to na sprzęgle lub biegu, z tym, że musisz wiedzieć, czy masz dozownik w motorowerze.
Jeśli tak, możesz hamować, jak Ci się tylko zechce.
Jeśli nie, musisz robić mieszankę (paliwo-olej) własnoręcznie, więc nie możesz hamować silnikiem (w sensie, że puszczasz gaz i czekasz, aż Ci zwolni moto do określonej prędkości), ponieważ istnieje możliwość zatarcia motoroweru.
Jeśli masz więcej pytań, śmiało.
Co do "WODZA"... Ktoś najpierw musi zrobić temat, aby inni mogli kiedyś ten temat odnaleźć. Wujek Google nie pomoże, gdy brakuje postów na dany temat.