No no przydatny art Ja bym jeszcze dodał, że nie należy się składać za bardzo w winkle z pasażerem (głównie “świeżym”) bo to grozi wywrotką Ale to chyba wiadomo
A gdzie info, że podczas jazdy we 2 osoby ciśnienie w kołach musi być wyższe niż normalnie? W skuterze jazda we 2 osoby sprowadza się do tego, że kierujący właściwie “wisi” na kierownicy, aby dociążyć przód. Jeżeli pasażer jest cięższy niż kierujący powinni się zamienić, bo będą problemy z prowadzeniem. Jadąc we 2 osoby można więcej korzystać z tylnego hamulca. Jest to wyjątkowa sytuacja, gdy tył jest mocno dociążony, bezpośrednio nad tylnym kołem, dzięki czemu trudniej zerwać przyczepność z tyłu. Pasażer nie powinien schodzić ze skutera bez polecenia kierującego. Ma to szczególne znaczenie np. na skrzyżowaniu, gdy pasażer może zdjąć nogi z podnóżków, a my ruszając zrzucimy go ze skutera. Poza tym najlepiej, aby pasażer podczas jazdy obejmował kierującego w pasie - zapobiegnie to przybieraniu innej postawy niż kierujący podczas jazdy. PS. “Plecaczek” to określenie pasażerki, pasażer powinien się obrazić, gdy nazwie się go tym mianem.
Super artykuł. Potwierdzam, że jazda z pasażerem jest zupełnie inna niż jazda samemu, zwłaszcza przy stawaniu na światłach bądź STOPie.
Nie miałem jeszcze okazji jeździć z moją Plecaczyną. Ale może kiedyś…
Ciekawy artykuł ; ) Zgadzam sie że z pasażerem czy pasażerką jeździ się zupełnie inaczej niż samemu PozdRo;)
Ja dodam że pasażer lub pasażerka powinni być przytuleni do kierowcy, ponieważ jak się trzymie tylnych uchwytach to podczas przyśpieszenia podnosi przednie kółko (najlepiej to odczuć na dużych pojemnościach np. 600). Co do ubioru trzeba dodać, że trzeba mieć porządny kask
Super artykuł
Jeszcze jedna ważna rzecz, należy bardzo uważać podczas ruszania z plecaczkiem na wzniesieniu, zwłaszcza ze skrętem, po pierwsze żeby utrzymać równowagę po drugie żeby nie unieść przedniego koła bo wiadomo czym się to może skończyć.