Mam nowego bartona sprint rs z zeszlego roku
Na nowy sezon serwis zmienil mi cylinder z glowica na 72ccm + gaznik.
Przejechalem z 300km, zaraz zmienie mu olej, serwis mowil ze docierac okolo 350km.
Problem polega na tym ze mimo na poczatku bylo czuc roznice mocy, i faktycznie lepiej jezdzi ale koniec koncow kumpel na swoim romecie retro 139qmb 50ccm ma lepsze przyspieszenie i porownywalny vmax na prostej.
Co moze byc powodem? Zaznacze ze ciezko wykrecic ponad 6,5k obrotów chyba ze z gorki. Czy ten model ma jakies blokady?
edit: dodam ze docieranie wygladalo u mnie dosc komicznie, bo odkrecenie manetki do konca (o ile mozna tak powiedziec) to krotki ruch nadgarstka, prawie jak tryb zero jedynkowy niegaz-gaz. Kazdy chinczyk tak ma?
zajeździłeś cylinder zanim go dotarłeś - albo przez styl jazdy albo przez dziadowski cylinder (bo najczęściej takie tjunery pchają najtańsze mięcho z allegro). Żeliwo się dociera około 1000km i na pewno nie z odkręcaniem manetki do końca
Pierwsze 30 km jezdzilem max 40km/h potem od 50 do 100 dawalem mu wiecej- nigdy nie przekroczylem 5,5k obrotów.
Z ta manetka to dziwna sprawa, jest serio krotka bo jak nie odkrece do konca to po prostu nie idzie. Zeby trafic chociaz w polowe trzeba odkrecac z precyzja chirurga, z braku lepszego porownania.
Gar jest aluminiowy, nie wiem zglosic im ze dali ch*jowy?
Bez cynizmu chlopaki
Cylinder jest aluminiowy. Pierwsze 30 jezdzilem do 45km/g, od 50 do 150 odkrecalem do 50-55km/h i w koncu ostatnie 150 kilometrow odkrecalem mu raz na jakis czas do tych 60km/h. Nie sadze, ze jezdzilem nim jakos agresywnie, sam motorower sie nie meczyl bo trasy byly proste i utrzymywalem niskie obroty jak najczesciej. Przez te pierwsze 200km nie przekroczyl 6,5tys obrotów.
Wedlug tych informacji, spieprzylem docieranie?
Siema. Odkopuje temat bo może ktoś ma ten sam motorower i przyda mu się info.
Grzebałem trochę przy delikwencie - posiada on blokadę w wydechu. Dusi się jak skurwysyn. Są aż dwie zwężki. Polecam kupić kolanko i jakiś przelotowy wydech, do tego rzecz jasna filtr powietrza. Udało mi się zainstalować zestaw od Moretti, poprawa jest nieziemska, wkręca o wiele szybciej i nawet trochę zaczął rwać na koło.
PS.
Nie wierzcie mechanikom, na każdym kroku próbują wyruchać z kasy, nawet jeśli ktoś ma jakieś pojęcie.
Ten mój mały tuning kosztował łącznie 300zł, a tyle to chcieli za samą robociznę, do tego nie muszę chyba mówić że panowie eksperci z serwisu twierdzą że żadnych blokad ten model nie ma i 72cmm po prostu tak muli, chcesz szybciej to 110 i cięcie silnika. Jasne.