Czesc,
Zrobilem jakis czas temu swapa Barton Fighter z drugiej serii, wszedl silnik 152FMH od Moretti. W sumie chodzi dobrze, ale mam kilka pytan:
po lewej stronie przy kostce mam wlew, taki plastikowy a’la srubka, rozumiem ze oleju przekladniowego(?) - jakkolwiek ziomeczek ktory mi ten silnik przekladal mowil ze te silniki (152FMH) “nie potrzebuja oleju przekladniowego”. Niby wszystko dobrze chodzi, ale fakt ze jest wlew a ja nic do niego nie leje mnie martwi troche. Lac olej przekladniowy? I jesli tak to jaki?
podobno da sie do tego silnika przylaczyc chlodnice oleju, w specyfikacji tez ma ze chlodzenie “powietrze/olejowe”, Barton jakkolwiek nie mial przewidzianej chlodnicy, i ja tez chlodnicy oleju nie mam. Bawic sie w zakladanie tego? Warto chyba zaznaczyc ze po 60km jazdy, karterow sie nie da dotknac, jakkolwiek zwykle jezdze do 20km po miescie.
Na kroccu dolotowym z lewej strony mam taki dzyndzel, znajomy mi podpowiedzial ze to “na podcisnienie”, i poszlo podejrzenie ze na gazniku jest taki sam - znalezlismy jednak tylko rozmiar mniejszy, w dodatku slepy. Glupoty gadal, czy rzeczywiscie jest taki motyw? I co da jesli sie go zmontuje? To w sumie nie jest duzy silnik przeciez.
Pozdrawiam serdecznie, i licze na wyrozumialosc jesli pytania sa glupie badz banalne - to moj pierwszy silnik 4T
Silnik 152FMH ma tylko olej silnikowy i ten sam olej smaruje przełożenia oraz sprzęgło. Dlatego olej musi mieć odpowiednią klase MA zalecaną przez producenta.
Podciśnień możesz mieć i 30 sztuk i moga być z gaźnika lub innego miejsca w dolocie miedzy przepustnicą a zaworem ssącym - bez znaczenia aby wszystkie których nie używasz były zaślepione.
No na tej grafice jest ten czarny wlew z takim korkiem jak plastikowa śruba, a na spodzie silnika jest śruba spustowa jak ta od oleju, tylko po drugiej niż olej stronie.
Przyznam szczerze ze w pierwszej chwili myślałem że to reklama i dopiero teraz zobaczyłem
Zawory i tak będzie trzeba wyregulować bo silnik ledwie dotarty, ale na razie mnie temat trochę przerasta, muszę szczelinomierz przede wszystkim ogarnąć.
A o chłodzeniu olejowym dla tych silników, wiesz coś może?