Jak w temacie: chyba znów dokonałem nienajlepszego zakupu ale pokoju ten fakt.
Czy zmiana modułu zapłonowego i rolek w wariatorze chociaż trochę poprawi jego osiągi?
Jeżeli tak to jakie? Na grubszy tuning skutera jeszcze za wcześnie, póki na gwarancji nie chce za bardzo go modyfikować. Moduł i rolki to w każdej chwili przed przeglądem mogę wymienić na oryginalne.
Co polecacie do tego modelu?
bez zmiany cylindra wszystko inne to kosmetyka
Nawet kilku km nie zyskam rolkami i modułem?
A cylinder z tłokiem muszę całe wymienić czy nareszcie sam tłok wystarczy?
kilka KM? he he… chyba kilka dziesiątych części KM. Masz tam 8KM i chcesz 20-30% zyskać wymieniając osprzęt?
Musisz wymienić zestaw - cylinder, tłok, głowica + popierdułki do tego. I nie szukaj najtańszych bo sie raz dwa posypie.
Wombat chodziło mi o kilka km\h a nie koni mechanicznych. Póki jest gwarancją nie chce zbytnio ingerować w silnik dlatego pytam o drobniejsze rzeczy które można raz dwa przywrócić do oryginalnych:)
prędkość max wymaga mocy. Przyśpieszasz momentem a jedziesz mocą - tak sie przyjmuje.
W praktyce to jest tak że jak masz 8KM to jedziesz 85km/h. A jak chcesz pojechać 90km/h to potrzebujesz już 10KM. A jak chcesz pojechać 105km/h to potrzebujesz 13KM.
Zgodnie z prawami fizyki opór aerodynamiczny rośnie do kwadratu prędkości - wiec jeżeli prędkość rośnie x2 to opór powietrza rośnie x4. Żeby było łatwiej przyjmuje się że moc potrzebna do pokonania tego oporu powinna rosnąć do sześcianu.
Wariatorami i duperelami możesz sobie regulować w granicach tego co masz - głównie dynamikę przyśpieszania ale najcześciej max pozostanie maxem. Zwłaszcza jeżeli jadąc obecnym maxem masz obroty na czerwonym polu. Jak chcesz poprawiac max to musisz iść z moca w góre.