Barton falcon 125cm³- dotarcie

Witam. Kupiłem wczoraj nowego Batona Falcona 125cm³. Jak go docierać? Pytam bo zapewne inaczej niż Romera 700(50cm³)

tak samo, nie przegrzewać, nie cisnąć maxem przez pierwszy 1000km, zmieniac olej.

Msza nie cisnę oczywiście. Chodzi mi oczywiście o prędkość. Sprzedawca mówi 35-45km. Wieloletni doświadczony mechanik że połowę tego co jest na blacie czyli 60-70. Dystans tak jak piszesz koło 1000km. Serwisy z wymianą oleju po 300-500-1000km według karty serwisowej

60-70 to niemal max tego skutera - wiec blatem to sie nie sugeruj

Z niektórych źródeł wyczytałem że 90-100 a nawet 110 to max tych skuterów. Ale do tego momentu to jeszcze daleko.
Więc jaka jest twoja propozycja na docieranie?

70-80 to mam maxa w romecie 700(50cm³) :slight_smile: się z racji wiecznych problemów i nerwów ile mi sprawił mogę kochanie kupiło mi tego Bartona. Powiedziała jednego dnia za dwa dni odebrałem ze sklepu! Chyba mnie kocha;)

Kupiłem… Batona… Konsumuj z głową, zatem. Zestaw 150 cm3 już na Ciebie czeka. Przy gazniku dysza #108…110 ku temu, a na wtrysku to se trza pomedrkowac nieco. Z adapterem ku temu.

70-80 to mam maxa w romecie 700(50cm³)
Tylko tak ci się wydaje. Nie sugeruj się licznikiem skutera.
Z niektórych źródeł wyczytałem że 90-100 a nawet 110
Ale to są te same źródła w których wszystkim małolatom ich podtuningowane aeroxy jeżdżą po 120km/h? Ten barton ma 7,7KM a skutery ktore jeżdżą po 100-110 (110km/h na płaskim - WIELKA RZADKOŚĆ w klasie 125) to mają 13-15KM. Wiec do niecałych 8KM Bartona to jest przepaść. Tam około 80km/h prędkość maksymalną deklaruje producent. Kymco Agility 125 ma jakieś 9.7KM i napędza się do 90km/h. Zresztą mam ten sam skuter tylko w wersji Junak 607 2T, miałem już w nim podobną moc na kole (ponad 7KM) i najwyższy wynik jaki mi wyłapał GPS to było 86km/h po długiej walce.

Tutaj kolega Spider, vel Rysio, vel Chinol ma racje. Zestaw 150cm i bedzie jeździł tak jak piszesz. Zresztą jest gigantyczny wątek o tuningu tego silnika

Z tuningiem to nie będę się spieszył. Na spokojnie go dotre, rozjeżdze i jak już stanie się za wolny. Będę kombinował. O tym co pisał kolega Spider nie mam pojęcia;) przyznaje się bez bicia.
Co do prędkości skutra, tak wiem że to trochę zawyżone prędkości.
A gdzie szukać tego wątku o tuningu tego silnika? Mogę prosić o linka.

“Zresztą mam ten sam skuter tylko w wersji Junak 607 2T, miałem już w nim podobną moc na kole (ponad 7KM) i najwyższy wynik jaki mi wyłapał GPS to było 86km/h po długiej walce.”
Chodzi ci tu o Bartona w formie junaka? Bo się troszkę pogubiłem

nie, chodzi o junaka 607 i 608 (i kilka innych) który jest tym samym sprzętem tylko pod inną marką. Przed ustawą wychodziły w 50cm a po ustawie pokazały się w wersji w zasadzie nie zmienionej jako 125.

Rozumiem.
Wróćmy do prędkości przy docieraniu.

Czy 50-60km nie będzie dla niego zbyt dużą prędkością?

to nie chodzi o prędkość tylko o sposób korzystania. jeździsz na całym zakresie manetki manetce a nie zero-jedynkowwo, unikaj ciągniecia go pełnym ogniem przez więcej niż kilka sekund (nie kilkanaście), rób sobie przerwy co kilkanascie kilometrów. Po prostu płynnie, delikatnie

O taka odpowiedź mi chodziło. Dzięki bardzo.
A mogę prosić o linka do tego posta o tuningu tego silnika? Przejrzałem ponad 50 stron z forum\tuning i nie znalazłem. Chyba że szukałem nie w tym dziale

http://www.jednoslad.pl/forums/topic/tuning-silnika-4t-gy6-152-qmi-124-cm3/

Witam.
Dzięki bardzo za linka. Lektura na długie zimowe wieczory:)
Do mojego tuningu skutra jeszcze droga daleka ale link zapisałem i pokaże odpowiedniej osobie która będzie miała tą przyjemność dłubania w maszynie (ja brak wiedzy, sprzętu i warunków do tego)
Szkoda że linki nie działają. Po dotarciu które zajmie mi koło półtora miesiąca podejrzewam że poszukam odpowiedniego modułu a później z czasem i środkami na koncie może wymienię coś jeszcze.

modułu to tam nie masz co zmieniać. to nie blokowana 50tka

Czyli rozumiem że tak jak Chinol w w\w poście aby ten skuter jeździł szybciej to tylko modyfikacja silnika (cylinder, głowica, gaźnik itp)?

Ciąg dalszy docierania. Trochę ponad 200km zrobione.
Robię po jakieś 10km +- bo wszystko mam mniej więcej w takim zasięgu, no do pracy mam 20 ale z przystankiem jadę.

Ale zauważyłem że tu karter się bardzo nagrzewa, ledwo można go dotknąć!
I tu pytanie: czy to przy tak dużym silniku ma być? (Mój romecik700 po znacznie dłuższych dystansach tak się nie grzał) czy to ze względu na większą pojemność i moc dostaje temperatury? Czy ja porodu już panikuje że jest coś nie tak na starcie?

Heyo ludki. Fajnie jest… c’nie? Moduł bywa blokowany i to zawsze wyniuchasz przy nowym popylaczu jak… klękniesz na kolanko ku tabliczce znamionowej zaimplementowanej z prawej strony. Wsie poniali? Jak masz tam 3750 obrotków na minutasza, moduł ci nie wini w niczem. Grzejesz, co chińska fabryka dała, a dużo przecież nie dała. Si? *** Kierunki się tyka rączką (lewo-prawo), a potem centralnie wciska paluchem dany klawisz i się to samo-samuj wyłącza. Jest OK? No to… Cieszyn się. :-*)