Aster Chituma - Jak polepszyć osiągi

Witam wszystkich :) Mam pytanko :) posiadam chińskiego skutera Aster Chituma ( wątpie żeby ktoś znał takie coś :D ) A mianowicie chciałbym polepszyć jego osiagi :) i czy sportowy filtr stożkowy i sporotwy moduł odblokowany opłaca mi się zakładać ? i czy dużo polepszy osiagi mojego skuterka ? :) I ile w sumie musiał bym uszykować pieniedzy z wymiana tego u mechanika :) Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam ! :)

Moduł wystarczy Ci zwykły, odblokowany, jeśli ten co masz jest oczywiście zablokowany. Filtr sobie daruj. Poza tym, że będzie Ci pierdział głośniej to mocy mu od tego nie przybędzie.

To co byś radził wsadzić do niego by polepszyć? :)

Cylinder!

Tylko cylinder i to minimum 72 ccm. Reszta seria, bez dziwactw.

ale nie musiał bym odrazu dać wiekszy gaźnik ? i wał ?

Seryjny wał i gaźnik Ci wystarczą, może tylko dysza większa, ale na to też reguły nie ma, zależy jaką masz fabryczną, 80 spokojnie z takim cylindrem da sobie radę.

No i dobrać optymalnie większą dysze do gaźnika :)

Dodam od siebie, że jak zamontujesz większy cylinder to za pewne będzie trzeba zamontować lżejsze roleczki ;) No i pasek zmień na jakiś firmowy, bo chińskie gówno Ci nie wytrzyma.

cięższe

cięższe się montuje pod mniejszy cylinder aby uzyskał więcej na v-maxie, ale efektem jest słabsze przyśpieszenie. Jeżeli zamontuje cięższe w większym cylku to przyśpieszenie mu spadnie, gdyż rolki za szybko wypchną talerz wariatora, a prędkość, i tak będzie taka sama jak na rolkach lżejszych. Aktualnie mam twardszą centralkę, i rolki 6,3gr, jak zamontuje cylek 72cm3 (we wtorek/środę) to wymienię rolki na 5,8 gr.

izdebski12 ile ty masz lat że takie pierdoły wypisujesz ? jak da większy cylek to należy zastosować cięższe rolki ze względu na obroty , na lekkich rolkach obrotomierz poleci mu do końca - po kiego hu...a tak go rozpędzać ? , da cięższe rolki to tosamo uzyska na niższych obrotach a mocy wiele nie straci jak założy 72 i głowicę o powiększonych zaworach

Dokładnie, większa moc - pasek może być odrobinę wyżej przy tych samych obrotach, skuter będzie przyspieszał tak samo. Spalanie wzrośnie nieznacznie. Po co piłować go na wyższych obrotach jak na deko mniejszych będzie zauważanie lepiej? W 2T stosuje się lżejsze rolki bo po tuningu moc na mniejszych i średnich obrotach może spaść, dlatego stosuje się wtedy inne sprężyny.

W 100% zgadzam się z Mario1 i degename - przy większym cylku powinny być cięższe rolki...

Dzięki za pomoc :)