Witam. Wiem że istnieje coś takiego jak szukaj ale nie znalazłem rozwiązania na mój problem.
Wczoraj zakupiłem Aprilia sr 50 morini 2002 r. chłodzony cieczą.
Skuter przy zakupie chodził pięknie. Od razu się wkręcał osiągał 85 km/h posiada sportowy tłumik.
Gdy przywiozłem go do domu zaczęły się pierwsze problemy. Lampy przestały świecić oraz licznik. Natomiast migacze, światła hamulcowe świeciły. Ale pomimo tego postanowiłem się przejechać. Sprawdziłem płyn itp.
Po 20 min jeździe z przerwami jechałem sobie i gdy docisnąłem manetkę to nie wszedł na obroty ale później wszystko było ok
po ok 3 min. stało się to samo. Postanowiłem zgasić skuter i zobaczyć na linkę. WIĘCEJ MI JUŻ NIGDY NIE ODPALIŁ.
Sprawdziłem świecę ( była z krótkim gwintem ) była normalna. Ale lekko za sucha wiec kombinowałem przy paliwie troszkę ma słabe ciśnienie.
Kupiłem nową świecę NGK z długim gwintem zmierzyłem czy wejdzie i zamontowałem. Dalej nic świeca była mokra ale nie pali.
Nalałem paliwa pod tłoka nie ruszy. Psikałem plakiem nic. Czuje że ma dobrą kompresje
Iskrę ma dobrą, dosyć mocną. Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki.
Posiada gaznik dellorto 17.5 koleś który mi go sprzedawał powiedział że jest źle wyregulowany.
Proszę o pomoc na skuterek wydałem kasę a tu taki klops, łezka mi sie non stop kreci w oku i nie wiem co robić
Dzwoniłem do gościa i powiedział że go to gówno interesuje widziałem co kupuje u niego wszystko działało.
Dziękuje wszystkim za pomoc.
ps. Skuter ma sanie włączane przy kierownicy z stage6 oraz mieszanka nie robi się sama tylko trzeba ją robić i razem z paliwem wlewać nie ma tego dozownika
czujesz kompresje? czad. a co czuje manometr? on ma skale odczuć w cyferkach.
jak to paliwo ma słabe ciśnienie? to co to jest wtrysk i ma pompę wysokiego ciśnienia?
chopie… coś tam sobie sprawdzasz (może nawet słusznie) ale “czujesz że jest dobrze” oraz tak ci się wydaje że jest prawidłowo.
Może podaj jaki cylinder, jaki gaźnik, filtr, jaka dysza co to jest “sportowy wydech” ? ma jakąś nazwę czy to sportowa rynna od dekarza? To może ocenimy co powinno być a co jest.
To że działa ci wszystko zasilane z akumulatora a nie z cewki oświetlenia to zupełnie inna sprawa. Sprawdzałes dwie świece… a sprawdzałeś czy mają iskrę?
Z tą kompresją to chodzi że twardo chodzi kopka bo kolega ma gillere dna i ostatnio coś mu osłabła i czuć że jak by opór na kopce mu się zmniejszył. O to mi chodziło
Z paliwem chodzi o to że gdy kopie albo wciskam guzik po którym uruchamia się rozrusznik to paliwo powino byc pobierane i filtr paliwa powinien się cały zapełnić ( przynajmniej tak ma kolega )
Cylinder to 50 cmm chyba serwyjny nie wiem jak to sprawdzić. Będzie pisać na nim ? mam ciężki do niego dostęp a plastików nie rozbierałem. Gaźnik podałem, filtr ten seryjny taki duży plastik wiadomo o co chodzi.
Jedna świeca jest nowa. Maja iskrę.
Skuter nie chce się odpalić nawet jak dam paliwo pod tłoka. swieca jest lekko mokrawa ale to chyba przez to że dałem paliwo pod tłoka i nie odpalił. Może być tak że iskrę dusi w środku ?
na mokrej już świecy nie zapali nawet w idealnych warunkach, wyjąć, wysuszyć. Skoro filtr paliwa ci się nie zapełnia to znaczy że zawór podciśnieniowy nie puszcza paliwa lub gaźnik go nie pobiera bo stoi zaworek iglicowy. jedno to sprawdzenie podcisnienia i działania zaworka/kranika podciśnieniowego a drugie to przegląd gaźnika.
Osusz świece, kup na stacji benzynowej samostart i zobacz jak na samostarcie chce/nie chce zapalać. Dowiesz się czy to tylko kwestia paliwa czy czegoś kompletnie innego.
Psikałem Plakiem do filtra i nic nawet nie drgnie.