Aprilia sr 50/72 ditech / gaźnik brak iskry, jakie przyczyny.

Witam, tak jak w temacie, dzisiaj zakupiłem aprilię sr 50 przerobioną na 72ccm airsal z 2004 roku na silniku piaggio, jest to wersja na wtrysku, tylko ktoś przerobił na gaźnik. Poprzedni właściciel wymieniał cylinder na airsal 72ccm i zrobił nim maksymalnie 200km, po czym skuter z dnia na dzień, jak twierdzi sprzedający, stracił iskrę, i fakt, iskry nie ma, jest za to kilka wtyczek pod siedzeniem, które nie wiem, gdzie mają być podpięte, możliwe, że były one popodpinane do tych wszystkich urządzeń od wtrysku? Co sprawdzać w pierwszej kolejnosci? Skuter ma 23k km, próbowałem zdjąć dzisiaj fajkę z przewodu w/n, ale bardzo ciężko siedzi i nie idzie zdjąć, co byłoby prawdopodobną przyczyną braku iskry, wiadomo, że nikt mi nie określi dokładnie, ale tak najbardziej prawdopodobnie, i jakie w związku z tym mam poczynić działania? Pozdrawiam i liczę na szybką pomoc :) W linku poniżej widać zdjęcia wtyczek, które były luzem i paru poucinanych czy pourywanych kabelków, nie wiem, co ktoś z tym wyprawiał.. http://imgur.com/a/OsJxx

można zgadywać albo sprawdzać miernikiem - czy moduł jest zasilany, rezystancje cewki.. itd.
równie dobrze ta fajka może być zmielona/usmażona - i samo to wystarczy

Dzięki za odpowiedź, jakie wartości i na jakich kablach powinny być na module? sprubóję to wszystko pomieżyć, i czy mają one być przy kręceniu, czy wystarczy, że jest na zapłonie? Sprawdzę też, czy jest iskra na samym kablu w/n, dzięki :)

wartości nie znam. to by juz się trzeba podpierać instrukcją napraw tego silnika i schematem jego instalacji - zwłaszcza że jest po rzeźbie

Dobra, to już nie ważne, iskra już jest, i to jaka ładna, a powód banalnie głupi, przewód W/N odłączył się od cewki... wystarczyło zdjąć podłogę i było to widać, a nie był luźny, bo był spięty trytytką, mam jeczcze pytanie dotyczące samej próby odpalenia skutera, w dozowniku oleju był taki czarny olej, wyglądał, jak silnikowy, np taki jak lałem w 4t do silnika, taki mam tam wlać? Bo słyszałem, że dotech sb smaruje łożyska, i po przeróbce trzeba robić mieszankę, a tam wlać taki olej, tak? Jak to rozegrać, bo nie chciałbym go zatrzeć, i jakie chłodziwo zalać do chłodnicy, poprzedni właściciel mówił coś o jakimś frigo, czy czymś takim, o czymś na f, musi to spełniać jakieś wymagania, ma to jakąś gęstość, czy kupić byle co, byle by było? Chyba jednak coś tam spełnić musi, proszę o pomoc :)

masz lać olej do 2T. taki co się rozpuszcza w benzynie. Jak wlejesz taki do 4T (to często zwykły, silnikowy, samochodowy olej) to sobie go zatrzesz

Ok, ja już wszystko wiem i rozumiem, w dozowniku wlany jest taki zielonkawy shell do 2t, jest dobry, dlatego narazie na nim będę go uruchamiał, bo u mnie nie mieli nic konkretnego, zakupiłem także bańkę benzyny i Petrygo, będę to wszystko jutro składał do kupy i zalewał, ogólnie po podlaniu pod świecę odrobinki paliwa skuter dosłownie na dotyk kręci, także wydaje się być w dobrej kondycji, dzięki za pomoc, jakbym miał jeszcze jakieś niepewności, to dam znać. Po wlaniu tego chłodziwa do chłodnicy nie zakrecać jej, tylko odpalić skuter i zaczekać, aż przestaną się ulatniać bąbelki powietrza? Pozdrawiam.

Mam jeszcze pytanie dotyczące podłączenia gaźnika, słyszałem, że ditech robi sobie mieszankę 1:70, a ja do cylindra 72ccm muszę mieć 1:40? Poprzedni właściciel zostawił dozownik, normalnie go używał, tylko na pełny zbiornik wachy dolewał jeszcze 100 ml oleju, też tak chyba będę robił i będzie ok? Dodaję jeszcze zdjęcia gaźnika, są w nim 3 wejścia, ten czarny wężyk, to jest chyba do paliwa, już połączyłem go do baku, a te pozostałe do czego są? nie ma tam nidzie jako takiego wężyka od dozownika, żebym go sobie do gaźnika dołączył, dozownik idzie tylko na silnik, smaruje sobie nim jakieś łożyska, a może olej od razu na cylinder idzie, nie przez gaźnik? Ogólnie: zostawić te dwa wejścia na gaźniku wolne, tak jak są, czy coś tam mam jeszcze podłączać, tylko co? To wejście z nasuniętym kawałkiem przezroczystego wężyka było zatkane chyba wrkętem, bo widać po nim ślady, to chyba wystarczy robić mieszankę samemu. Zdjęcia: http://imgur.com/a/DxmBI

wg instrukcji airsala jest 150ml oleju na 5L benzyny przy docieraniu i 100ml na 5L po dotarciu

No to chyba tak akurat, dozownik+mieszanka z baku, a te dwa wolne wejścia w gaźniku, co z nimi? Bo nie mam dosłownie co w nie wpiąć, mogę po prostu robić mieszankę, czyli te 100ml na 5l, i dozownik, a te wejścia zatkać i tyle? Jeszcze pytanie odnośnie czujnika temperatury, był odłączony, wiesz może, jaki kabel do niego podłączyć? Albo jakiś schemat? Bo ja nie umiem nic znaleść :) I dzięki za informację.

Pomoże ktoś?