Aprilia RS 50 - jak zdjąć kolanko wydechu?

Witam. Wczoraj pisałem o moim problemie z motorem dzisiaj rozpocząłem rozbiórkę silnika lecz nie mogę jakoś zdjąć kolanka wydechu (wydawało mi się, że tylko sprężyny go trzymają) Lecz coś dalej go trzyma i nie wiem jak to zdemontować proszę o pomoc

A od cylindra odkręciłeś wydech?

odkręciłem, zostało kolanko ale jakoś nie idzie go zdjąć, ale ja mam odkręcony cylinder i jak probuje to wyszarpać to i cylinder się rusza, może jakbym zakrecił cylinder na sztywno jak powinien byc to wyjme kolanko jak myslicie? no bo chyba tylko spręzyny go trzymają to kolanko nie?

lepiej zdjęcie zrób. na pewno musiałeś nie odkręcić jakiejś śrubki.

no przecież w sr jak w kazdym skucie sa 2 srobki trzymajace kolanko z cylkiem i do tego sprezyna i nic więcej…i powiedz nam jakim cudem moze ci się ruszac cylinder :?: :!: :roll: :evil: cos mi się zdaje, ze jak będziesz tak robił to ty go nie naprawisz tylko jeszcze bardziej rozwalisz…zrob to zdjece i się jeszcze pomyysli…ale przecież trzyma się tylko na 2 srobach u sprezynie, na niczym więcej… :roll:

gmax napisał:

no przecież w sr jak w kazdym skucie sa 2 srobki trzymajace kolanko z cylkiem i do tego sprezyna i nic więcej...i powiedz nam jakim cudem moze ci się ruszac cylinder :?: :!: :roll: :evil: cos mi się zdaje, ze jak będziesz tak robił to ty go nie naprawisz tylko jeszcze bardziej rozwalisz...zrob to zdjece i się jeszcze pomyysli....ale przecież trzyma się tylko na 2 srobach u sprezynie, na niczym więcej.... :roll:



U mnie jest tak że jak chce zdjąc to muszę pierwsze zdjąć z spręrzyn i jeszcze odkręcić srube mocującą do ramy i bez problemu wychodzi

siwy24 napisał:

dkręcić srube mocującą do ramy

ja nie mam żadnej mocujacej do ramy :roll: tylko co cyla dwie sróbki i sprezyna...ale ja jak zdejmuje tłumnik to nie zdejmuje tej sprezyny bo jest taka sztywna, ze nie mogę jej zdjac :mrgreen: (nie jest oryginalna) pozniej ze sprezynom jest trudniej załozyc ale i tak jest dobrze ;p nie wiem moze ci się jakos przykleiło choc nie wiem czy to jest mozliwe...nie wiem moze ktos sylikonem to robił i się przyklepił...sprobuj podwadzic srobokretem :roll: ale jak dasz fote to się okaze co i jak

gmax napisał:

no przecież w sr jak w kazdym skucie sa 2 srobki trzymajace kolanko z cylkiem i do tego sprężyna i nic więcej...i powiedz nam jakim cudem moze ci się ruszac cylinder :?: :!: :roll: :evil: cos mi się zdaje, ze jak będziesz tak robił to ty go nie naprawisz tylko jeszcze bardziej rozwalisz...zrob to zdjece i się jeszcze pomyysli....ale przecież trzyma się tylko na 2 śrubach u sprężynie, na niczym więcej.... :roll:



jakbyś przeczytał dobrze, to byś zauważył, że nie mam sr-ki, napisałem również że demontuje cylinder stąd odkręcone nakrętki szpilek więc cylinder się rusza:-|

Ja tam nie widzę żadnych śrub, kolankiem obracam w koło ale nie wychodzi dalej, poza tym JA MÓWIÊ O KOLANKU A NIE O TŁUMIKU LUDZIE niektórzy z was wypowiadają się tutaj a nie potrafią odróżnić kolanka wydechu od rury wydechowej... :roll: :!: niech ktoś kto to robił przy RS nie SR się wypowie..

co za różnica czy samo kolanko czy cały wydech?
Jak odkręciłeś wszystkie śrubki i ściągnąłeś te sprężynki to MUSI zejść, może się zapiekło, kombinuj, wrzuć fotkę jak to wygląda.

proszę cie bardzo tam są tylko 2 spręzyny i jedna zapaćkana rura, spręzyny trzymają przed odpadnięciem … słyszałeś kiedyś o takim czymś jak nagar i temp. żędu 500stopni na samym wylocie wydechu ? ma prawo się żapiec ? a więc ma… ruszaj aż wkońcu zejdzie, użyj siły


dla tych co wyobrazaja sobie niewiadome cuda schemat
http://www.easyparts.nl/showdrawing/303/25054/g.bl/0-968-1-m412-m1604-m381-m303-s1575-d25054/Exhaust_unit.html
:)):))