Witam. Wczoraj zmieniłem slizgajacy się pas napędowy i zakupiłem rolki wariatora które wg sprzedawcy były najlepsze do mojego jednośladu (12.5g) po założeniu rolek skuter ruszał normalnie po czym dostawał muła więc sprawdziłem jakie rolki były zamontowane i siedziały (8g) pytanie jakie rolki wg waszego doświadczenia będą najlepsze do mojego skutera. Dodam że wszystko mam fabryczne (cylinder 125 po remoncie, wario i sprzęgło tez fabryka) zamówiłem 8.5g wg katalogu i czekam na dostawę. Z góry dzięki za pomoc. Dodam jeszcze że po zmianie paska skuter rusza z wyższych obrotów i jest elastyczniejszy.
musisz sobie niestety dobrać doświadczalne najlepsze rolki
Najciekawsze jest to że wcześniej vmax wynosił 110-120km/h a teraz 90-100. Czy ewentualnie może to być skutek źle wyregulowanego gaźnika...? Przy remoncie cylka może się coś przestawiło...?
albo węższego paska.. po remoncie silnika na pewni trzeba by go podregulować - a do tego nie wiesz jak skuteczny był ten remont. Może po prostu jest słabszy po szlifie.
Pasek który zamontowanym ma te same parametry co stary tylko teraz jest mocniejszy na starcie do 80km/h a do 90 już dobija na siłę. A przed remontem pierscienie były luźne i oliwa szła przez filtr w dużych ilościach (litr na 200km) teraz po 1000ani grama. Myślę że pokombinować z rolkami. Założę w piątek 8.5g potem założę 9g będę widział co to da. Może podkręcanie na gaźniku nieco benzyny bo może teraz trochę więcej potrzebuje... uczę się :-)
sam piszesz że po zmianie paska skuter rusza z wyższych obrotów - dlatego jest mocniejszy. Start z wyższych obrotów oznacza start z większą ilością momentu obrotowego
Tak ale prędkość maksymalna się nie zmieniła a start tak. I nie wiem dla czego teraz jeździ wolniej po remoncie silnika. Wydaje mi się że powinno być lepiej skoro przed temu kompresja uciekała (2mm szpara na pierscieniach) a jest odwrotnie.
prędkość maksymalna to max przełożenie (max rozciągnięcie układu i koniec kompensacji sprężyną centralną) - a to się nie zmieniło. Natomiast wartości niutonometrów przy pośrednich wartościach już tak.
Możesz bardziej laicko? :-) bo nie bardzo rozumiem o co kaman.
nie mogę. musisz sobie wyobrazić jak działa wariator i wiedzieć co się dzieje z momentem obrotowym podczas przełożenia.
Nie dodałem jeszcze 2 szczegółów. Po rozebraniu silnika okazało się że był źle złożony rozrząd o 2 zęby slizgacz plastikowy łańcuszka gonił luźno i zawory miały chyba 0,2. Teraz rozrząd jest prawidłowo a zawory ustawione na 0,1 może tu jest cały szkopuł...
W piątek zmieniłem rolki na 8.5g.i jest nie znaczna poprawa. Pod stroma górę zyskałem 2km/h na prostej 5 w V maxie.moc została. (Przed remontem silnika pod tą górę jechałem 45km/h po remoncie już 50 po zmianie pasa napędowego 53 a rolek 55) wcześniej miałem 8g.