Wczoraj nagle Aerox osłabl, tj. jechał maksymalnie 60 zamiast 80km/h, muł na starcie.
Dolałem dzisiaj olej do mieszanki, niedużo bo nie miałem wiele, próbowałem odpalić i męczyłem się 5 min, żeby załapał na dłużej. Wtedy gdy dodawałem gaz, on łapał na obroty ale zamiast ruszać spadał z nich i nie dało rady jechać. Potem kopałem znów 10 min i od razu gasł. Jak załapał to po dodaniu gazu zgasł. Potem cudem udało się, łapał na obroty ale znowu strasznie dziwnie… przy przyspieszaniu do 15km/h straszny muł, a potem 30 normalnie (więcej nie testowałem - podwórko).
Skuter to Aerox z 2006, full seria. W wakacje 2009 wymieniony dzwon sprzęgła i pasek (obie części Malossi). Mam go 3 lata i nigdy nie regulowałem ani nie robiłem przy nim.
Wyczyść gaźnik i filtry! (powietrza i paliwa)
cylek
no ale żeby tak szybko?
chyba że jakiegoś piachu dostał i już
Wcześniej jechałem z kolegą po lesie, dużo dziur, jakieś korzenie.
Potem postawiłem na pół godziny, ruszyłem i właśnie mul.
Dodam, że kopajka zostaje na dole zamiast wrócić… Wiem, że to może być objaw zatarcia, źle wierze ze to wina złego przykrecenia jej
Gaśnie na wolnych.
Cylek? Dopiero 9600 przebiegu…
kopka na dole przecież ona zawsze musi odbić
wyczyść gaźnik ifiltr powietrza, tylko dokładnie! Zobacz też czy czy filtr paliwa się nie zapchał, zobacz jaka jest iskra, a najlepiej wymień świece, bo przy tym przebiegu by się przydało… Zobacz też czy wężyk podciśnienia nie popękał
Jak to nie pomoże to trzeba mu zmierzyć kompresje…
jak ty jeździłes po lesię to się nie dziw że się zatarł
wrona napisał:
jak ty jeździłes po lesię to się nie dziw że się zatarł
Nie jeździłem, a jechałem, bo to duuża różnica.
Potem sprawdźę filtr powietrza i ile dam radę. Świecę wymieniałem chyba z 3000km temu.
wrona, A co ma las do zacieraniaż Jeżeli jest filtr powietrza to można jeździć. Dużo większym zagrożeniem jest np. piasek z plaży, kiedyś dawałeś foty treka jak byłeś na plaży, to się nie zatarł?
Kowal napisał:
foty treka jak byłeś na plaży, to się nie zatarł?
dobrą wieś wtedy zasialiśmy :) ale nie nie zatarł się. dlaczego miał się zatrzeć ?, wszystko szczelne :) to nie ma prawa
Kowal napisał:
wrona, A co ma las do zacieraniaż
nieee.. nic wcale?? idz se pojeździj smiećtnikiem po wertepach , to nie enduro , przecież silnik (nie wspominając o zawieszeniu) dostaje takie katy , od jazdy po górach itp że daj spokuj , zresztą jak jeździł tym po lesię to znaczy że raczej tego nie oszczedzał , i znamy przyczyne zatarcia , jak by nie było excent, zalookaj to cyla nie jest to duzo roboty a będziesz miał pewnosc :)
Myślałem że o to zatarcie to chodzi ci o kurz pyły i inne syfki w lesie.
A wszystko zależy od tego co było w tym lesie, czy ładne drogi, które tez potrafia byc w laskach.
Filtr powietrza - wątpię bardzo bo przez 3 lata go czyściłem raptem 2 razy i za każdym razem był czysty (ostatnio jesienią po 2 latach…).
Cylinder - niby czemu miałby się zatrzeć, olej ma.
Gaźnik - w sumie możliwe, bo nigdy nie czyszczony, nie regulowany przez 3 lata mojego użytkowania, a wcześniej to nie wiem.