4t do 30km/h rozpędza się dobrze, póżnej nie ma mocy i się muli

Jak w tytule, mam skuter router city line 50 4t do 30km/h skuter dobrze sie rozpędza po osiągnięciu tej prędkosci zaczyna mulic i wolno się rozpędza do 50/60km/h. Co może być przyczyną? Z góry dziękuje za pomoc.

regulacja napędu, zły stan wariatora, regulacja gaźnika, regulacja zaworów, zły stan cylindra

Do 25% manetki gazu czyli do 15 góra 20 km/h głównie pracuje dysza wolnych obrotów+filtr powietrza,od 25% do 75% manetki gazu odpowiedzialna jest głównie iglica a od 75% do 100% manetki dysza główna.Może być iglica do przestawienia.Też miałem czasami takie przerwy tylko w dwusuwie i zmiana głównej dyszy z 85 na 75 rozwiązała problem.Problem jeszcze może być że śruba regulacji mieszanki podaje za mało lub za dużo paliwa.

dysza wolnych obrotów pracuje na wolnych obrotach.
kiedy zaczynasz odkręcać gaz zaczyna pracować iglica

Chciałbyś.Do tych 10-15 km/h tylko dysza wolnych obrotów.Zmieniałem dysze na mniejszą i sam się przekonałem że na mniejszej lepiej się zbiera oczywiście tylko przy starcie max do 25% manetki.

Ale z resztą nie będę się spierał.Niech będzie że dysza wolnych obrotów ma niewielkie znaczenie.Może tak mi się wydawało.Pozostaje regulacja iglicy,mieszanki lub jeszcze nieszczelność filtra powietrza lub połączenia gaźnika z króćcem.

Kolejny “znawca” :smiley: Na mniejszej mógł się delikatnie lepiej zbierać bo możliwe, że większa była za duża.

Może nie"znawca" ale sporo się natestowałem.Owszem na mniejszej dyszy woln.obrot.lepiej się zbierał,ale były wady:
1.Trza było śrube mieszanki zdziebko wkręcić na zimnym.
2.Często przylewało i muliło bo po prostu za mała dysza woln.obrot.nie nadążała przepalać po przejściu z dyszy głównej,którą też zmieniłem na mniejszą czyli przejscie z dysz gł.85+dyszy w.ob.45 na 75+35.Ale akurat u mnie pomoglo zmniejszenie tylko dyszy głównej i uszczelnienie dolotu powietrza.W każdym skuterze może być inna przyczyna,także wcale nie doradzam,tylko po swoich 6 próbach z różnymi dyszami wnioskuje.

chłopie. dysza wolnych obrotów pracuje ZAWSZE. Od 0 do 100% otwarcia manetki jest zawsze “czynna”. Natomiast czy masz manetkę uchyloną na 1,3,25,39 i 99% pracuje TAK SAMO. Wiec zawsze sie “dokłada” do składu mieszanki ale zawsze TAK SAMO.

dsdd

No i widzisz sam sobie zaprzaczasz.Wcześniej pisałeś że dysza wol.obr. jest tylko od wolnych obrotów,a teraz co innego.
To ja mogę też dodać że filtr powietrza też pracuje d 0 do 100% i to jest akurat realne.Dysza w.obr.do 25% najwięcej daje od siebe potem dużo mniej kilkuprocentowo.Mnie tylko interesowało aby palił na zimnym czy to lato, czy zima i mi się udało po 4miesiącach zabawy z dyszami.U mnie na gaźniku dellorto 19mm z króćcem aż 28mm przyłącza mniejsza dysza woln.obrot.nie zaspokaja w pełni minimum jakie potrzebuje gaźnik.Mimo że mam cylinder tylko 50cc to i tak dać zbyt małe dysze do gaźnika to i jest problem z odpalaniem,chłodzeniem itp.
Japisałem tylko o 2t:
https://www.moto-xtreme.pl/blog/regulacja-i-budowa-gaznikow-w-silnikach-dwusuwowych

dysza wolnych obrotów jest TYLKO do wolnych obrotów. Oczywiście powinna być właściwie dobrana (po to są wymienne) ale przy regulacji gaźnika jej wpływ (prawidłowo dobranej) jest pomijalny. Zobacz sobie jaki przekrój ma przelot powietrza dla wolnych obrotów a ilekrotnie wzrasta jak nawet minimlnie uchylisz przepustnice.
Wiec w zakresach “innych niż wolne” możesz nawet wcale nie mieć całego układu od wolnych obrotów i silnik bedzie prawidłowo przyśpieszał w całym zakresie. Oczywiście jak przegniesz bagiete z dyszą od wolnych i bedziesz go na wolnych niemal zalewał to ma to wpływ na zakres najbliższy wolnym obrotom.

Zaraz, zaraz… my mówimy o gaźniku do silnika 2t czy 4t skoro temat jest o skuterze 4t ? Jeśli o 4t to tutaj jest filmik, który wszystko fajnie tłumaczy nawet jeśli ktoś nie zna angielskiego łatwo idzie się połapać https://www.youtube.com/watch?v=iCGjVRyN6YU

no chyba chodzi o 4t,ale nie ma info jaki ma filtr powietrza,jaki i jak duży gaźnik,typ,średnica króćca też by się przydała.Na jakich dyszach jeździ.