pytanko z innej beczki jaki powinien być luz na zamkach,przy każdym pierścieniu i na cylindrze dziś baczyłem u siebie i mam 0,85 mm zaczął dymić i pluć olejem na prędkości nie stracił odpala bez żadnych problemów kupować tylko nowe pierścienie czy cały komplet
Sam pierścień wciskasz w cylinder i mierzysz szczelinę. 1-wszy: 0,08...0,20 mm, drugi: 0,05...0,20 mm. Jeśli któryś ma więcej niż 0,50 - to do wymiany. Ty masz 0,85 więc oba do kosza.
ah no ja mam na wszystkich pierścieniach 0,85 mm wymiana pierścieni samych pomoże
teraz tu jakie pierścienie kupić jak ja mam 0,85 mm
1.47.25 mm
2.47.50 mm
3.47.75 mm
Cylinder i szczelinomierz w łapy i do sklepu przymierzać.
A jesteś pewien że pierścienie a nie uszczelniacz zaworu puszcza?
co mają uszczelniacze? to by pluł przodem przez odme a nie tyłem
Niestety, ale Paci może mieć rację. U mnie siadły prowadnice zaworów (tam gdzie pracują sworznie zaworów). Olej na ich ściankach przeciskał się przez uszczelniacze, wchodził do cylindra i było kopcenie na niebiesko. Tyle że wymiana samych uszczelniaczy nic mi nie dawała, bo luz miała prowadnica w głowicy (zawór wydechowy kiwał się na boki). Musiałem zmienić całą głowicę bo wydłubywanie i mocowanie na nowo prowadnic nie uśmiechało mi się (i nie miałem jak tego zrobić).
Skoro masz szczeliny na pierścieniach ponad 0.5 mm, to nie masz nad czym dywagować - wymień je na nowe, bo przez nie bierze Ci olej.
zipp50 jeszcze długa droga moto edukacji przed Tobą młody jedi:)
wymienię uszczelniacze i dam znać a te pierścienie to jakie kupić jak mam 0,85 mm
1.47.25 mm
2.47.50 mm
3.47.75 mm
wymieniłem uszczelniacze i dym się zmienił na gęsty biały mocniej pluje olejem
Nie uszkodziłeś czasem uszczelniacza w chwili zakładania (np. dociskaniem śrubokrętem etc.)? Złożyłeś sprężyny poprawnie? Sprawdziłeś czy zawory trzymają (szczelność)?
.
Możesz mieć to co było u mnie - luz zaworu w gnieździe i tamtędy ssie Ci olej. Zdejmij głowicę, zdemontuj sprężyny z zaworów, wysuń na parę milimetrów grzybek zaworu, chwyć za niego i spróbuj przechylać go na boki we wszystkie strony.
To samo zrób z jednym i drugim zaworem. Jeśli w palcach wyczujesz luz na boki, to głowicę z zaworami masz do wymiany - nic z tym nie zrobisz. Można takie gniazdo wymieniać, ale trzeba to robić na gorąco/zimno i nie wiadomo jaki efekt uzyskasz.
używałem ściągacza do zaworów uszczelniacze nowe założyłem palcami sam wskoczył robiłem tak na boki jak zakładałem uszczelniacze nie ma żadnego luzu szczelność zaworów wlewałem ssący i wydechowy troszkę benzyny i sucho mi się zdaje że do pierścienie jak ja mam luz na pierścieniach 0,85 mm a powinien być 0,02v0,03 to tu nic się nie zrobi jak się pierścionków nowy nie wymieni i które tu kupić są 3 różne wymiary po szlifie cylindra
1.47.25 mm
2.47.50 mm
3.47.75 mm
same pierścienie kupić czy z tłokiemy np. jak bym kupił 47.75 mm to będą pasowały na tłok 47.00 mm
http://allegro.pl/tlok-80cm3-chinskie-skutery-4t-3-szlif-47-75mm-i5373633709.html
http://allegro.pl/quest-skuter-4t-gy6-pierscienie-tloka-80cm3-47-50-i4794172899.html
http://allegro.pl/quest-skuter-4t-gy6-pierscienie-tloka-80cm3-47-25-i4793954077.html
Dziwi mnie, że po wymianie uszczelniacza piszesz że dymi więcej. Dlatego zastanawiałem się, czy nie uszkodziłeś uszczelniacza.
Ok, wymień te zużyte pierścienie. Nie powiem Ci jakie masz kupić, bo nie wiem jaka będzie szczelina u Ciebie gdy taki nowy pierścień wsuniesz w cylinder. Najlepiej wymontuj cylinder, idź z nim i szczelinomierzem do sklepu i niech Ci dadzą komplet. Wsuń pierścień w cylinder, zmierz szczelinę...
...i ew. poproś o inny wymiar (komplet) jeśli będzie za mała albo za duża.
Jeśli nie masz zużytego cylindra i tłoka (przytarty) to nie zmieniaj tłoka. Ceny pierścieni są śmiesznie niskie, więc najwyżej stracisz kilka piw ;-)
Gdybym sam wymieniał tłok z pierścieniami (co też robiłem), to kupił bym od razu cylinder (co także zrobiłem) żeby wszystko się dotarło do siebie. Teraz pracuje mi miodzio.
luz na pierścieniach 0,85 mm ja mam taki to jak kupie ten kpl http://allegro.pl/tlok-80cm3-chinskie-skutery-4t-3-szlif-47-75mm-i5373633709.html to powinien pasować będzie 10 mm luzu między pierścieniem a max jest 0,50 mm
pasowało będzie ...........................................................................................................................................F5
zastanawiałem się czy robić ten obecny cylinder i doszłem do wniosku że się nie opłaca dołoże parę groszy więcej i mam nowy zestaw i który kupić żeby więcej wytrzymał
http://allegro.pl/cylinder-tuning-80-cm3-4t-dysza-gratis-i5397346724.html
http://allegro.pl/cylinder-skuter-4t-gy-50-cm-zipp-romet-barton-i5396698860.html
ta ktoś odpowiedz ?
jeden ch.. który obu nie wróżę dużego przebiegu.
dobry
http://allegro.pl/cylinder-ceramiczny-tuning-80-4t-dysza-gratis-i5399403566.html
lepszy
http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-airsal-sport-80cc-bez-glowicy,pZ044081.bhtml
najlepszy,niestety brak na magaztnie
http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-malossi-sport-88cc-bez-glowicy,pZ009664.bhtml