Witam, posiadam skuter 2T 50cm3 Zipp Triad 3. Dzieją się z nim dziwne rzeczy, z resztą od dawna. Gdy postoi przez noc i jest zimny to odpala od pierwszego kopnięcia i długo trzyma się na wolnych obrotach, gdy już go rozgrzeje, np. jazdą, to po zatrzymaniu się od razu gaśnie, i trochę trzeba się nasiłować żeby go odpalić. Dodatkowo po kilku dniach przerwy nie da się go rozpędzić do końca gdyż spada powoli z obrotów i ‘‘dławi’’ się. Trzeba mu dać dużo czasu na rozgrzanie lub dużo przejechać i dopiero wtedy można jechać na odkręconej do końca manetce. Pobiera też bardzo dużo benzyny, cały bak (czyli 5L) ledwo starcza na 100km. Latem sprawdzając gaźnik po rozebraniu okazało się że spinka jest ustawiona na samej górze (najbliżej końca, nie dłuższej strony z ostrym czubkiem) nie wiem czy to jest najmniej czy najwięcej czy najmniej, ale i tak po odkręceniu świecy jest ona czarna na gwincie. Próbowałem szukać i jednocześnie regulować gaźnik na rozgrzanym silniku lecz nic nie pomaga. Mam nadzieję, że znajdzie się tu ktoś, kto będzie znał rozwiązanie.
nikt nie zna rozwiązania ale kilka rzeczy możesz sprawdzić.
Po pierwsze pomiar kompresji (manometrem a nie palcem, kapciem, widelcem albo na oko).
I dopiero kiedy się okaże że tu jest dobrze to szukasz innych przyczyn - szczelność dolotu, wymiana świecy, fajka i regulacja lub wymiana gaźnika
zamówiłem świecę NGK, kompresja 8bar, fajka w porządku. Bardziej obawiam się o szczelność dolotu bo kilka razy mi spadł z gaźnika podczas jazdy na dołach a świeca ma taki jakby nalot z sadzy gdzie czytałem że jest to spowodowane tym że dostaje za dużo powietrza. Zaraz zabiorę się za rozgrzanie i regulacje, lecz nie wiem gdzie znajduje się w nim śrubka od regulacji miesznaki, zapewne jest to główny winowajca lecz za chiny ludowe nie mogę jej znaleść
8 bar to już słabo. 11 i więcej by było ok.
Wiec pierwsze co musi zrobić to doregulowac gaxnik do padającego cylindra - teraz go zalewasz. Iglice masz już na maxa opuszczoną wiec "mniej " już nie zrobisz.
pozostaje wymiana dyszy na mniejszą ale stan twojego cylindra bedzie sie pogaraszał wiec bedziesz to poprawiał co kilkaset kilometrów.
a co może być przyczyną bo gdy odkręcam manetke na full to skuter sie dławi i zwalnia. Własnie teraz wróciłem i więcej jak 50 nie mogę bo przy większej prędkości dławi się i zwalnia. Świeca czy filtr powietrza? Jeśli mam iglicę opuszczoną na maxa to czemu nadal mam bogatą mieszankę i szybko schodzi benzyna?
przeczytaj jeszcze raz co napisałem
problem dławienia się powodowała zbyt duża szczelina na świecy, ustawiłem na oko bo niestety nie mam szczelinomierza ale jakoś jeździ, będę musiał poczekać aż świeca przyjdzie