2 Problemy w Junaku 902

Witam!
Kilka dni temu zakupiłem Junaka 902, ogólnie bardzo mi się podoba, ale oczywiście nie ma róży bez kolców. Po odjechaniu ze sklepu ruszyłem na stacje aby zatankować, zalałem do pełna, ale dopiero w garażu zauważyłem że miernik pokazuju troche więcej niż 1/2, choć jest zalany pod korek. Drugi problem który zauważełem po kilku dniach, nazwe to tak "szalony miernik kilometrów", po zakupie na liczniku było 46km, jeździłem przez 4dni jakieś 300m. do szkoły, a dzisiaj zauważyłem że ma na liczniku 840km!!! zrobiłem jeszcze kilka kółek pod garażem, i mam już 880! Można to naprawić samemu? Czy jednak musze jechać do sklepu w którym kupiłem? Z góry dzięki!

Zrób zdjęcie tego licznika.

Ostatnia cyfra na liczniku ( zazwyczaj na czerwonym lub czarnym tle ) to cyfra metrów. Dla wyjaśnienia jeśli na liczniku ogólnie jest 6 cyfr to pierwsze 5 to ilość km a ostatnia to przebieg metrów który zmienia się co 100 metrów czyli : jeśli na liczniku masz np. 054321 to przebieg skutera to 5 tysięcy 432 kilometry i 100 metrów. Podsumowując jeśli ostatnia cyfra licznika jest innego koloru niż wcześniejsze pięć to jest to wskaźnik metrów.

Action, napisz proszę czy stuningowałeś 902 fabrycznie np do 80 albo 110ccm? Jeżdżę 901 i zastanawiam się czy nie zmienić na 902 ale chciałbym mocniejszą wersję. Te dwa modele chyba nie wiele się różnią.
Junon

poradziłem sobie z licznikiem km. namieszałem trochę przy kasowaniu ostatniego przebytego dystansu, ale już jest ok! problem miernika paliwa pozostał.

Junon,
Mam go zaledwie tydzień, przejechałem dopiero 90km, mam założone wszystkie standardowe blokady, nie zamierzam nic w nim tuningować zanim go nie dotre (300km). Jak jade sam to na 4 biegu przy ~7000 obrotów ciągnie 70km/h. Z kolegą max. 60km/h. Ale jest jedna duża wada, sam waże 70kg. jak wsadze na tył grubszego kolege(80kg) to przy ruszaniu pod górke przednie koło potrafi się oderwać od ziemi na jakieś 80cm. a jak jade po prostej to kierownica lata na boki (nie wiem jak to jest w 901). Ale jak nie masz grubych kolegów to można we 2 nawet do 70 rozbujać i nawet nie czuć że ktoś w ogóle z tyłu siedzi. 902 jest napewno szybszy, ponieważ jest o jakieś 10-15kg. lżejszy niż 901, do tego o wiele lepiej wygląda. Opisałem jak to wygląda u mnie, wybór należy do Ciebie. Pozdrawiam!

to pewnie zła regulacja sondy - trzeba odgiąć ramię - jest z tym trochę roboty- ale inaczej nic nie zrobisz

Im_Jurek napisał:

to pewnie zła regulacja sondy - trzeba odgiąć ramię - jest z tym trochę roboty- ale inaczej nic nie zrobisz

ile taka naprawa trwa? bo chciałbym tego samego dnia odjechać o własnych kólkach

po 1 trzeba się do niej dostać i to już zależy tylko od wprawy, potem wykręcić sondę i ją odgiąć

Dla wprawnego mechanika 8 minut ,dla laika około 45 minut

musisz zobaczyć gdzie masz sondę i ewentualnie spuścić paliwo z baku

- tak wygląda ten czujnik - musisz to metalowe odgiąć

byłem w serwisie, i nie chcą mi tego naprawić, więc musze radzić sobie sam, nie mam za bardzo gdzie spuścić 16l paliwa, więc na początek wyjeżdże to bo szykuje się kilka dalekich tras, będę czarował na pustym baku. Mam jeszcze jedno pytanie, skąd mam wiedzie jak to trzeba wygiąć aby pokazywało prawidłowo poziom?

Dlaczego nie chcą Ci tego zrobić ? Przecież jak zaraz po zakupie to wystąpiło to to jest w ich interesie, żeby to załatwić. W moim przypadku wymieniali nawet cały zamek od kanapy bo kluczyk się raz na 30 ruchów blokował, a o takie coś Cię olali ? Powinieneś się postawić Im.

Może ktoś z was wie jak w junaku 902 chodzą biegi bo słyszałem że w junaku 901 chodzą odwrotnie jak wajcha do góry to bieg na dół a jak wajcha na dół to bieg do góry

W Junaku 902 wszystkie biegi masz na dół: 1-2-3-4-n-1-2-3-4n... i tak w koło.

Dzięki za odpowiedź czyli jak wajcha do góry to bieg też do góry? bo nie za bardzo siedzę w tym temacie

nie, bieg w dół.