Witam, gdy jadę sobie spokojnie nie na full manetce to niby wszystko gra, gdy jednak odkręcę manetkę do końca to jest spadek mocy i taki muł i brak właśnie tej mocy. Druga sprawa to problem z odpalaniem - żeby odpalić skuter muszę zdjąć rurę od filtra i zatkać gaźnik dłonią i wtedy odpala. Nieraz obroty falują ale jak się rozgrzeje dopiero i po dodaniu gazu spadają mu nisko obroty i tak jakby chce gasnąć. Iglice mam na przed ostatnim ząbku u dołu, a świeca jest brązowa (przepala się z czarnej). Inny problem to taki, gdy wróciłem dzisiaj do domu to odstawiłem skuter i w okolicy karterów rozchodził się dym, na pewno nie z wydechu.
Czy to może być lewe powietrze? Nie mam chyba tego o-ringa na śrubie regulacji składu mieszanki, ale kiedyś dawno wkręcał się normalnie. Teraz trudno jest go wogóle wyregulować i tak się nie wkręca do końca. Sprawdzałem na każdej wysokości iglicy i tak samo.
Liczę na waszą pomoc, dzięki!
Nikt nie pomoże?
Dodam, że niedawno wymieniałem pierścienie na tłoku. A i jeszcze dymi na biało.
Cóż, wszystko wskazuje na nieszczelności, w szerokim zakresie. Biały dym z wydechu sugeruje spalanie cieczy chodzącej, ale 139QMB takowej nie posiada - więc może to tylko kwestia niskiej temperatury powietrza o tej porze roku.
Obawiam się, że bez demontażu się nie obejdzie. Dowiesz się wtedy, w jakim stanie są elementy. Skoro dym idzie z karterów, to silnik raczej dobił swojej granicy. Pracując w takim stanie, padnie szybciej niż później.
gęsty i biały dym to olej
Jeśli wylatuje olej z karterów to mam problem?
To żeście mnie pocieszyli
A może być tak, że ma za dużo oleju?
tak, jak silnik gubi olej to stanowczo masz problem. a to czy masz go za dużo to chyba jakiś miarek od oleju ci powie.
Ale raczej masz nieszczelne pierścienie, kompresje marną co ucieka przez pierścienie i wypycha olej z bloku
Ale piescienie robilem ostatnio to znowu by poszly?
Kompresja jest na bank po prostu mu mocy brakuje i faluja obroty.
Olej z karterow jak ucieka to tez zle? Malusio ale ucieka.
chyba się nie dogadamy
Myslalem ze chodzi Ci ze gubi olej wydechem, a Tobir chodzilo o to i to. No coz to musze rozbierac i sprawdzac po kolei?
Wombat napisał:
gęsty i biały dym to olej
Hę? Biały to raczej woda, jasnoniebieski/niebieski to olej. Tyle, że w tym silniku ciecz chłodząca nie wchodzi w grę.
Ale dziwna sprawa bo przed wakacjami jeszcze bylo okej, troche pozniej zaczely sie cyrki. Po tym jak przeczyscilem gaznik
Wiesz, znane są przypadki uszkodzeń, bez wcześniejszych objawów. To się po prostu wydarza i już.
eadem biały też jak garnek na siłę odkręcil i jajo jest teraz, kudlaty dobrze gada, a gaźnik i filtr powietrza do czyszczenia ma.