139FMB(110ccm) przerywa na wysokich obrotach

Witam, po zmianie pojemności na 110ccm silnik przerywa na wysokich obrotach i jego vmax wynosi około 45-50km/h (po odjęciu gazu przy takiej predkosci silnik prycha, charczy i strzela) Dodam jeszcze, ze powyżej pewnych obrotów silnik jedynie kręci się coraz szybciej, lecz mocy nie daje żadnej. Na początku myślałem, że to wina gaźnika więc kupiłem taki z allegro do quada 110, ale okazało się, że ma taki sam przelot co oryginalny od 50 i nic to nie dało (pz19). Wiem, że powinien być większy, ale zastanawia mnie to dlaczego niektórzy jeżdżą na takich pz19 i nie narzekają, a mój no... słabszy od 50, na której wyciągałem 60-65. Oczywiście moduł odblokowany, świeca i fajka nowe. W gaźniku podnosiłem iglice najwyżej lecz nic to nie dało. Może być to wina kabla WN? Proszę o poradę, ponieważ szkoda pieniędzy, żeby kupować kolejny gaźnik i eksperymentować czy podpasuje czy nie.
Dołączam filmik na którym widać i słychać mój problem.
https://www.youtube.com/watch?v=7NPWUtb16J8
(słychać strzał z gaźnika w 0:18)
Proszę o pomoc i z góry bardzo dziękuję. Pozdrawiam.

Niestety [nie lubię ich i są do du..] ale po założeniu filtra stożkowego i modułu bez kagańca objawy powinny ustąpić

Stożek jest zamontowany, a moduł odblokowany ;)
Na 50tce kręcił bardzo wysoko, dopiero teraz takie coś sie przytrafiło ;/

a rozrząd i luz na zaworach? dobrze? mozesz sprawdzić z innym modułem. to nie jest tak że każdy pasuje idealnie

rozrząd i luz raczej dobrze, robili mi to u mechanika, więc powinno być dobrze. Ale z ciekawości kupie szczelinomierz i sprawdzę luzy, bo silnik troche klekota. Modułu innego niestety nie mam ;/ jedynie ten oryginalny zablokowany i ten odblokowany co teraz jest. A czy powodem nie może być np świeca? Wiem, że była założona nowa, ale różne rzeczy się trafiają ;p

Może być świeca,możesz spróbować na blokowanym module a jak był robiony u mechanika samochodowego to i luzy i rozrząd może być do sprawdzenia.

Robiony był u mechanika od motocykli, więc raczej wszystko dobrze, problemem było, że tłok był za wysoki i nie pasował i musieli go szlifować, bo bił o głowicę. Kupię dziś jakąś tanią świecę i sprawdzę co i jak, no i podepnę ten zablokowany moduł. Dzięki za odpowiedzi, dam znać czy to coś dało ;)

Się nie szlifuje tylko daje kilka uszczelek pod cylek bo może wstępować spalanie stukowe (spalanie detonacyjne) .
https://pl.wikipedia.org/wiki/Spalanie_stukowe
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Arodki_przeciwstukowe

w znajomym bmw chłopaki wybierali materiał z denka (na srodku) tłoka zeby odprezyc silnik, ale zeby szlifowac/frezowac/planowac cały tłok to juz niezła manufaktura.

Wombat napisał:

w znajomym bmw chłopaki wybierali materiał z denka (na srodku) tłoka zeby odprezyc silnik, ale zeby szlifowac/frezowac/planowac cały tłok to juz niezła manufaktura.

Rzekł bym raczej rzeźbienie w gównie

dokładnie. tylko chciałem oględnie napisać

Czyli to moze byc przez to? :( nawet mnie nie dobijajcie bo ten motorek to juz i tak skarbonka bez dna a jak bede musial kolejny zestaw za 400zl kupowac to chyba sie zastrzele... A to zdaza sie ze tlok jest za duzy do glowicy ? Bo mowili ze tam milimetr musieli seszlifowac...
Tak teraz mysle ze to stukanie moze faktycznie byc przez szlif tloka, a nie przez zle ustawione zawory :( dodam jeszcze bardzo wazna rzecz, a mianowicie silnik bierze ogromne ilosci oleju. Nie jestem teraz w stanie okreslic ile, ale po przejechaniu ok. 20km z pelnego zbiornika oleju spadlo do ostatniej kreseczki rezerwy.

Czyli jesli dodam jakas tam ilosc jodyny do paliwka to w ten sposob sprawdze czy wystepuje spalanie stukowe?

Ty już tam nic lepiej nie dolewaj,kup nowy tłok i kup lub dorób [wytnij z brystolu] kilka uszczelek pod cylinder i po sprawie w 50zł się zmieścisz.Co do brania oleju to kopci ci?Jak tak to na jaki kolor,jak nie kopci to jest gdzieś niechlujnie złożony i go gubisz.

Przepraszam, że jeszcze zawracam głowę, ale nagrałem dziś filmik z próby odpalenia i właśnie pojawił się strasznie głośny i dziwny dźwięk https://www.youtube.com/watch?v=PkUB5XPt6Zk Dym o dziwnym zapachu wylatuje z okolic świecy. Czy to jest to spalanie stukowe?

nie, to stukanie tłoka o inny element - świece albo zawór - przynajmniej tak to brzmi w mikrofonie którym nagrywałes.

Co mam z tym fantem zrobić? może to być przyczyna słabej mocy ogólnej silnika? Bo chyba nie wina gaźnika ;p

zippqwerty napisał:

Co mam z tym fantem zrobić?

wymienić zestaw na własciwy. u innego mechanika niż ten szlifierz-dłubek od planowania tłoka. Ale zanim to rozłożysz pomódl sie żeby nie oberwał wał, korba i łożyska bo w koszty idziesz,

Właśnie skończyłem taka przeróbkę,cyk odpalony idzie jak dzika świnia przez kukurydzę na dwójce 60:) [oczywiście 3 uszczelki pod cylek]
http://allegro.pl/cylinder-tuning-110-ogar-900-los-gb-street-cross-i5162084843.html

Paci, kupiłem ten sam zestaw i to właśnie na nim ten tłok był podobno zbyt długi. ;/ Dziś motor zawiozłem do tego samego serwisu i zobaczymy czy coś będzie działać. ;p
(mój to na czwórce rozkręcał się do 50 przy pełnym ogniu i drgał przy tym tak, że po kilometrze miałem miękkie nogi ;p)

Drgania już niestety nie unikniesz na 110,ten z wczoraj też drrzy ale taki urok singla.