Witam tak jak w temacie brak mocy zawory ustawione na 0.05 ssący 0.07 wydech
Cylinder i głowica z zestawu 70 cm od moretti pierwszy raz zestaw zamontowałem 3 lata temu wszystko działało bez zarzutów 2 raz w tym tygodniu wymieniłem z uwagi na uszkodzone gwinty w głowicy
Początkowy sądziłem że wina gażnika ponieważ montowałem nowy lecz na starym jest dokładnie tak samo wchodzi na 4500-5000 obr max gdzie wcześniej bez problemu osiągał 8000 obr Regulacja gażnika nic nie daje poza jedynie spadkiem mocy i duszeniem świeca również była wymieniana na nową od ngk
jedynie moduł nie był wymieniany od nowości lecz nie sądzę że może to być wina modułu ponieważ gdy był odpalany ostatnio kilka miesięcy temu działał dobrze
tak to wyglada jakby walki rozrzadu w tych glowicach byly rozne, a jeden szybki, a drugi wolniejszy, ale to cos malo prawdopodobne mi sie wydaje.
Czy oprocz tego , nie zauwazyl kolega jakby ponizej tych 4500 silnik mial jakby wiecej mocy?
…a, rozrzad cos moze byc zle ustawiony?
A teraz blokada, czy sie nie zalaczyla jakas? Jakos ten silnik byl do sprzedazy blokowany na 45km/h…
Do tych 4500obr ma może lekko więcej mocy ma ale cięzko to powiedzieć ponieważ nie był odpalany przez kilka miesiecy
Rozrząd jest prawidłowo ustawiony gdyby tak nie było to już prawdopodobnie zawór był by zniszczony a luz zaworowy ustawiałem dziś 2 razy dla pewności i jest prawidłowy. Co do blokady to właśnie tak to wygląda jak by jakaś blokada była na gażniku lub nawet w module lecz moduł raczej nie jest winny ponieważ od nowości kręcił się wysoko i potrafił na prostej osiągnąć 70km/h,
Obecnie przy tych 4500obr zachowuje się tak jak by miał odcine na nowym i starym gażniku
przestawiony rozrząd, słaba kompresja, zerwany klin na wale
kompresja dobra odpala bez problemu rozrząd też jest dobrze wał raczej też
“dobra” czyli nie mierzyłes i nie masz bladego pojęcia jaka. i tu sie w zasadzie temat kończy bo jeżeli mamy opierac diagnozowanie silnika na założeniach że raczej to i raczej tamto - to nie ma to wiekszego sensu. Przynajmniej w mojej ocenie to strata czasu. Ale oczywiście swój możesz marnowac ile chcesz.
Dobra doprecyzuje Kompresja jest odpowiednia około 13 bar rozrząd nie jest przestawiony klin na wale nie jest zerwany
zakładając że faktycznie wszystko uczciwie posprawdzałes to ja bym ustawił luźniej zawory.
potem trzeba sprawdzic czy nie wkręca sie zarówno w czasie jazdy jak i kiedy stoi na centralnej nóżce i nie potrzebuje tyle mocy.
jezeli na centralnej wkręca sie dobrze to znaczy że jest zbyt słaby (czyli kompresja lub regulacja lub brudny gaźnik lub zła dysza lub zawalony wydech) albo że tak zmieniła sie charakterystyka silnika że blokuja go rolki (są zbyt ciezkie).